Sökning: "Thesis in marketing communication mix"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden Thesis in marketing communication mix.

  1. 1. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER

  2. 2. Covid-19 inverkan på marknadsföring : En fallstudie om hur Nordic Wellness och Studio Aktiverum har anpassat sin marknadsmix för att ta socialt ansvar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Lindström Clara; Sallander Persson Tindra; [2021]
    Nyckelord :covid-19; marknadsföring; marketing mix; social media marketing; csr;

    Sammanfattning : There is no doubt that Covid-19 has affected the world on several different levels. However, it is less clear how the wellness industry has had to adapt to the Government's and the Public Health Agency's recommendations and restrictions. LÄS MER

  3. 3. Varumärkens personlighet: En kvalitativ undersökning av relevanta faktorer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Louisa Plymoth Hjalmarsson; Douglas Svinge; [2020]
    Nyckelord :Brand Personality Scale; Brand Personality; Marketing Mix; 7P Model; Modified Brand Personality scale; Antecedents of brand personality.;

    Sammanfattning : Titel: Varumärkens personlighet: En kvalitativ undersökning av relevanta faktorer. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Douglas Svinge, Louisa Plymoth Hjalmarsson Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Examinator: Maria Fregidou-Malama Datum: 2020 – 05 – 25 Syfte: Då det råder en brist på kvalitativa undersökningar – samt en brist på kunskap angående vilka faktorer som påverkar hur konsumenter upplever en varumärkespersonlighet – anser vi att det är av intresse att med hjälp av en kvalitativ undersökning skapa en djupare förståelse för vilka faktorer som påverkar hur konsumenter upplever en varumärkespersonlighet. LÄS MER

  4. 4. Hur kommuniceras klimatfördelarna med att bygga flerbostadshus i trä

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Martin Söderlund; [2019]
    Nyckelord :hållbar marknadsföring; makromodell av kommunikation; marknadsföringsmix; mikromodell av kommunikation; marketing mix; macro model of communication; micro model of communication; sustainable marketing;

    Sammanfattning : I takt med en ökad konsumentmedvetenhet och kunskap kring konsumtionens klimatpåverkan kritiseras traditionella strategier inom marknadsföring allt hårdare. Kritiken har framförallt handlat om marknadsförares främjande av överkonsumtion och att på så sätt ha bidragit att skapa ett ohållbart konsumtionssamhälle. LÄS MER

  5. 5. Attitudes & Incentives of Green Marketing in the Clothes and Accessory Industry - Companies Perspectives

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anna Hammarsten; Emma Ohlsson; [2019]
    Nyckelord :Green marketing; Strategic green marketing; Greenwashing; Green marketing mix; Sustainability;

    Sammanfattning : This is a comparative, qualitative study conducted through comparing three different companies that are in some extent using Green marketing in their marketing communication. The issue that this study addresses is the problematics connected to the use of green marketing. LÄS MER