Sökning: "Think-aloud protocols"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Think-aloud protocols.
1. Why do players buy in-game items : An exploration into microtransactions and their effect on flow
Master-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: In the last couple years, the free to play sector in gaming has taken a rise compared to their pay to play counterparts, being able to generate up to 85% of all gaming revenue. More and more game developers have opted to change their game from a paid model to a free-to-play business model, with prominent cases being games like CS:GO and Overwatch. LÄS MER
2. Support in-video content searching and result visualization of the flipped classroom
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This work presents an interactive visualization tool for video content searching for lecture videos in a flipped classroom course Visualization. The search is performed using the video caption with a client-site search engine Lunr. LÄS MER
3. PhET ett hjälpmedel simulering som för elevers förståelse av det fysikaliska begreppet fjäderkraft : E n kvalitativ studie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktikSammanfattning : En del didaktisk forskning handlar om hur elever lär sig kunskaper effektivt och praktiskt. Ett effektivtsätt att lära ut fysikkunskaper är med hjälp av representationer som text, språk, matematik, grafer ochtekniska verktyg som simulering. LÄS MER
4. The difficult task of finding digitized music manuscripts in online library collection
Master-uppsats,Sammanfattning : Music researchers are seldom at the center of attention as a user group within LIS. Thus, investigations of search possibilities for digitized music manuscript collections with a user perspective are lacking. LÄS MER
5. ”Frågan är om eleven i huvudsak följer skriftspråkets normer?” : Sve-lärares bedömning av sva-elevers ”språk och stil” i det nationella provets delprov C i svenska 1
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Svenska som andraspråkSammanfattning : I studien undersöks hur svensklärare bedömer samt hur de resonerar kring sva-elevers språk och stil i det nationella provets skriftliga delprov på gymnasiet. Följande två frågeställningar har ställts: Hur bedömer sve-lärare sva-elevers texter utifrån kriteriet “språk och stil” - individuellt och i en sambedömning? Hur resonerar bedömarna? Utgångspunkten har varit att gruppindelning av elever med ett andraspråk är svårt och att det finns olika inriktningar eller diskurser (Hedman & Magnusson, 2018) inom forskningsfältet svenska som andraspråk som har olika lösningar på hur ämnet skall organiseras. LÄS MER