Sökning: "Third Culture kids"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Third Culture kids.

  1. 1. Skönlitteratur i modersmålsundervisning : - nyckeln till djupförståelse om omvärlden

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Dorota Tubielewicz Mattsson; [2023]
    Nyckelord :Modersmål; skönlitteratur; didaktik; förförståelse; TCK;

    Sammanfattning : I studien undersöks skillnaden mellan hur en grupp gymnasieelever som ges ingen elleromfattande bakgrundsinformation tenderar att förstå och bearbeta budskapen i den polskateaterpjäsen Vår klass (Nasza klasa) av Tadeusz Slobodzianek.Några elever får göra tolkningar utifrån sina tidigare erfarenheter och genomtidigare inhämtad kunskap medan andra får en omfattande förförståelse som tillhandahållsav den vägledande läraren/intevjuaren. LÄS MER

  2. 2. Between Worlds : An Exploration of Cultural Identity Development of Third Culture Kids

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för migration, etnicitet och samhälle (REMESO)

    Författare :Giulia Purri Gomes; [2023]
    Nyckelord :Third Culture Kids; Cultural Identity; Non-Place; Identity; Belonging;

    Sammanfattning : This thesis aims to understand and explore how the experience of adult Third Culture Kids (TCKs) – individuals who live abroad outside of their parents' passport country in their developmental years – impacted the development of their cultural identity. Child migrants on a global level are increasing in the modern context, and not enough literature has focused on exploring the impact a highly mobile and transient upbringing has on children. LÄS MER

  3. 3. Turning Green : Tracing the Thread of Clothing and Class in The House (2022)

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Jenny Lindholm; [2022]
    Nyckelord :Semiotic Analysis; Class; Costume Design; Fashion History; Clothes; Puppet Animation;

    Sammanfattning : By use of qualitative, semiotic analysis of screenshots taken from Part I of the three-part anthologyfilm The House (2022), an adult stop-motion animation using puppets, the clothing of the charactersis analysed to examine how they convey class and power based on theory by Stuart Hall, PierreBourdieu, Beverly Skeggs and Marita Sturken & Lisa Cartwright. The text further uses fashionhistory to contextualise and interpret visual references to British monarchs Elizabeth I and Henry VIII. LÄS MER

  4. 4. En tredje kultur : En studie om blattekulturen och dess betydelse för gemenskap

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Natalie Mamatsas; Angelika Luxander; [2018]
    Nyckelord :Third Culture kids; blatte; blattekultur; culture; community; exclusion; cross-culture; wog; wog’s culture; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study describes three young men and four young women and their quest for identity in a culture they, for many reasons, never seriously considered to be their own. The aim of the study was to find out, through interviews, what characterizes the culture of individuals identified as “blattar”, individuals with a cross-cultural background growing up and living in Sweden. LÄS MER

  5. 5. Aktiva pojkar och passiva flickor eller tvärtom? : En text- och bildanalys av två läseböcker i ämnet svenska ur ett genusperspektiv för årskurs 3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Natalia Giraldo Gómez; [2016]
    Nyckelord :textbook; reviews; Swedish; gender; feminine; masculine; research; läsebok; läromedel; svenska; genus; kvinnligt; manligt; läromedelsgrankning;

    Sammanfattning : Since 1991 government control of textbooks no longer takes place and the pedagogical framing is influenced by production relations in a rectified global mass culture where impressions and role models from the media have greater influence on students’ worldview and their socialization. Norms, ideas, values and attitudes are conveyed through language which is therefore seen as central in the creation of ideas about what is considered male or female. LÄS MER