Sökning: "Third World Girl"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Third World Girl.

  1. 1. A Girl Disciplined is A Girl Saved? Child Marriage Discourses in U.S. National, Foreign, and Immigration Policy

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Eva Rozsa; [2019]
    Nyckelord :Child Marriage; United States; Third World Girl; Postcolonial Feminism; Adolescent Sexuality; Biopolitics; Human Rights;

    Sammanfattning : Child marriage, usually regarded as an issue pertaining to the non-‘developed’ parts of the world, can still be found in the United States (US), though efforts to combat it shape foreign policy goals. Is child marriage represented as a ‘problem’ in the same way internally as externally, and how do human rights play a role? Using Bacchi’s “What’s the Problem Represented to be?” approach, the problem representations emerge, showing that child marriage functions as a ‘solution’ to welfare ‘problems’ in national policy, as an obstacle to economic prosperity in foreign policy; and as a ‘foreign’ culture ‘problem’ in immigration policy. LÄS MER

  2. 2. Att synliggöra det osynliga – våld i ungas parrelationer : En kvantitativ och kvalitativ studie om förekomst och unga tjejers attityder till våld i ungas parrelationer

    Master-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Neslihan Erdis; [2018]
    Nyckelord :Dating violence among adolescent’s; Prevalence; Attitudes; Arenas for support; Våld i ungas parrelationer; Förekomst; Attityder; Arenor för stöd;

    Sammanfattning : Bakgrund: Världshälsoorganisationen, WHO klassar våld i nära relation som ett globalt folkhälsoproblem som drabbar mer än en tredjedel av kvinnor runt om i världen. Trots att mycket forskning pekar på att kvinnor i åldern 16-24 är en särskilt utsatt grupp för våld i nära relation, är våld som förekommer i ungas parrelationer relativt ouppmärksammat i Sverige. LÄS MER

  3. 3. Who run the world? Girls! - A quantitative study of the effect of femvertising on women

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Desirée Hylander; Elin Svanberg; [2016]
    Nyckelord :Femvertising; Stereotypes; Extended effects; Attitude; Third person effect;

    Sammanfattning : Femvertising is a relatively new concept referring to female empowerment advertising. It has gained not only more attention and exposure within advertising (e.g. Dove's Real Beauty, Always' Like A Girl, and Lindex' Bravolution), but has also proven to be financially effective for firms. LÄS MER