Sökning: "Third-person effect"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden Third-person effect.

  1. 1. “Jag skiter i att det är fejk, det är förjävligt ändå”. Unga svenskars uppfattning om eller hur fake news påverkar deras och andras politiska ståndpunkter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lova Jarnerup; Ella Linnér; [2024-03-04]
    Nyckelord :Fake news; politisk tillhörighet; trovärdighet; förtroende; fake news; political stance; credibility; trust;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine if or how politically active Swedish youths, 20-30 years, perceive that fake news affects their and others political positions. Fake news is a phenomenon that has grown remarkably in the last few years. LÄS MER

  2. 2. Subject-Verb Agreement Errors in Swedish 9th and 11th Grade Students’ English Written Production

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Maiko Tsukanaka; [2023]
    Nyckelord :Second Language Acquisition SLA ; Swedish Learner English Corpus SLEC ; Swedish-speaking learners of English; Error analysis; Subject-verb agreement; Transfer; Overgeneralization;

    Sammanfattning : This study aims to investigate possible factors contributing to subject-verb agreement errors in Swedish junior and senior high school students' English written production. The sample data is collected from the Swedish Learner English Corpus (SLEC), which comprises student texts produced in a classroom setting. LÄS MER

  3. 3. Third-Person Present Tense as Stylistic Allusion to Theatre : A Study of Maggie O'Farrell's Hamnet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Kajsa Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Hamnet; Maggie O’Farrell; Third-Person Present Tense; Stylistic Allusion; Shakespeare; Historical Fiction; Stylistics; Narratology;

    Sammanfattning : In this essay, I illustrate how the third-person present tense narrative perspective can be used as stylistic allusion to theatre, by studying Maggie O’Farrell 2020 historical fiction novel Hamnet. Previous studies conclude that present-tense narration has the effect of blurring the lines between narration and experience. LÄS MER

  4. 4. Nej, det påverkar inte mig

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Len Hachichou; Julia Markkanen; [2023]
    Nyckelord :Third-person effect; self-perceived knowledge; gamification; motivation; self-determination theory; Tredjepersonseffekten; självupplevd kunskap; gamification; motivation; självbestämmandeteorin;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka relationen mellan självupplevd kunskap av gamification och tredjepersonseffekten (TPE) (En effekt som innefattar att jaget “första person” tror att propaganda eller kommunikation påverkar andra “tredje person” mer än sig själv) samt hur denna påverkar motivationsnivån som gamification försöker höja. Studien omfattade sex deltagare. LÄS MER

  5. 5. Störande. Är det en definition?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Arvid Castor; Carl Norrman Humble; [2022-08-01]
    Nyckelord :YouTube; reklam; influencer marketing; annonser; attityd; unga; köpbenägenhet;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to study and analyze how adolescents and young adults experience advertising on YouTube. We have through qualitative interviews studied our respondents' self-experienced attitudes towards video-ads and influencer marketing, and how this may affect their YouTube consumption and/or their propensity to buy the advertised products or services. LÄS MER