Sökning: "Thomas Bäst"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden Thomas Bäst.

  1. 1. Internet of things connected notification device for people who are hard of hearing

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Wai Hang Shek; Thomas Geiger Ferotin; [2022]
    Nyckelord :Degree project; ESP8266; Raspberry Pi Zero W; Arduino UNO; IoT; Micro controllers; Product development; Swedish procurement; Kandidat examensarbete; ESP8266; Raspberry Pi Zero W; Arduino UNO; IoT; Mikrokontroller; Produktutveckling; Upphandling;

    Sammanfattning : This degree project investigates the possibility to develop and re-design an IoT solution called NOT!FY, offered by the company Omnitor. NOT!FY is used by users who are hard of hearing or deaf as a complement to an accessibility communication application. LÄS MER

  2. 2. Grupparbete nu igen! : Hur divergerar respektive konvergerar lärares och elevers syn på grupparbete i teknikämnet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Rolf Englesson; Thomas Junfors; [2021]
    Nyckelord :Grupparbete; teknikämnet; skola; Sverige; lärare; elever; kön;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie äratt undersöka hur elevers och lärares inställning till grupparbete i ämnet teknik konvergerar och divergerarutifrån sex aspekter. Eleverna som deltagit i studien har vi själva haft kontakt med genom praktik eller arbete och kommer från 6 olika skolor i Småland och Halland. LÄS MER

  3. 3. Automatiserade GUI-tester i praktiken : En fallstudie på Triona AB

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Eva Dahl Thomas; Robin Borg; [2020]
    Nyckelord :automated GUI-testing; Selenium Webdriver; automated tests; automated regression tests; tools for automating GUI-tests; automatiserad GUI-testning; Selenium Webdriver; automatiserade test; automatiserade regressionstest; verktyg för automatiserade GUI-test;

    Sammanfattning : Testning är en nödvändig men kostsam del av mjukvaruutveckling. Test utförs på olika abstraktionsnivåer och kan vara manuella eller automatiserade. På lägsta abstraktionsnivå, enhetsnivå, är automatiserad testning vanligt och relativt okomplicerat, medan systemtester är svårare att automatisera. LÄS MER

  4. 4. DEN LEVANDE OCH TÄTA STADEN: Urban förtätning för en hållbar och levande stad i mänsklig skala

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Philip Lang; Thomas Klevås; [2020]
    Nyckelord :Förtätning; Urban infill; Research-by-design; Architecture; Arkitektur; visualisering och kommunikation; Arkitektur;

    Sammanfattning : Vad är det i den urbana väven av platser och byggnader som på lokal nivå gör den välfungerande, hållbar och till en plats vi människor kan leva i och verka på tillsammans?Hur utformar vi bäst staden när behovet av dess infrastruktur, service, platser att bopå och så många andra aspekter ökar i takt med en ständigt ökande urbanisering?Ett verktyg som tas till hjälp allt oftare i denna utmaning är en förtätning av de redanbefintliga miljöerna med ytterligare nya byggnader, i vilka olika former av funktioner ochverksamheter ska erbjudas i en lämplig blandning för att förtäta och koppla ihop stadenoch dess invånare än mer.Vi undersöker i detta projekt hur ett antal internationella exempel på urban förtätninghar fallit ut och försöker dra generaliserande lärdomar av det, med målet att hitta ochverifiera principer som kan vara vägledande för att skapa väl fungerande och täta urbanabyggnader och miljöer framöver. LÄS MER

  5. 5. DET ÄR INTE BARA BRA ELLER DÅLIGT! Ett kvasiexperiment och en jämförande fallstudie ur olika perspektiv om informellt elevinflytande och motivation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Thomas Lindström; [2018-04-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte: Jag har genom ett kvasiexperiment jämfört två olika former av musikundervisning i grundskolans åk 7-9 för att sedan genom en enkät få eleverna att uttala sig om för–och nackdelar med den klassiska lärarledda undervisningsformen och med undervisningsformen där informellt elevinflytande är tongivande. Syftet med detta är att få ett underlag utifrån skillnader på upplevelser mellan flickor, pojkar och de olika årskurserna till att skapa en undervisning som kan öka elevernas inre motivation och ge dem möjlighet till ökad självreglering av den yttre motivationen. LÄS MER