Sökning: "Thomas Blomqvist"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Thomas Blomqvist.

  1. 1. Den konstnärliga forskningens ”stilenliga” resultat. Hur hitta ett ömsesidigt förtroende och samarbete mellan forskning, utbildning och konstnärlig praktik?

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Anna-lill Nilsson; [2016-02-09]
    Nyckelord :tankekollektiv; konstnärlig forskning; praktiker; stilriktiga lösningar; skapande framåtrörels; kunskapsteori; perception; förförståelse; praktisk kunskap; teoretisk kunskap; socialt lärande; fantasi; inbillningskraft; Fleck; Rosengren; Blake;

    Sammanfattning : I denna uppsats vill jag skapa en bild av den konstnärliga forskningens tillstånd 2013-14 med fokus på Göteborg. Jag har intervjuat konstnärliga forskare inom den konstnärliga forskningen om deras kunskapssyn, den konstnärliga forskningens kunskapsproduktion och dess eventuella påverkan på utbildningar och konstnärliga praktiker. LÄS MER

  2. 2. Tillfredsställelse och lojalitet från ett kundperspektiv

    Magister-uppsats, Ämnesavdelningen för företagsekonomi; Institutionen för ekonomi

    Författare :Per Nilsson; Thomas Blomqvist; [2010]
    Nyckelord :Customersatisfaction; Customerloyalty; Loyalty; Servicequality; Tillfredsställelse; lojalitet;

    Sammanfattning : Title: Satisfaction and loyalty from a customer viewpoint Level: Final assignment for Master degree in Business Administration Authors: Thomas Blomqvist and Per Nilsson Supervisor: Lars-Torsten Eriksson Date: Januari 2010 Purpose: The overall purpose of our paper is to describe Alfas customers based on the level of satisfaction and loyalty. We also want to find out if there are specific characteristics of customers with a high degree of satisfaction and loyalty. LÄS MER

  3. 3. Tjänstekvalitet ur ett kund- och medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Thomas Blomqvist; Per Nilsson; [2009]
    Nyckelord :Tjänster; Tjänstekvalitet; SERVQUAL; Service recovery; Kundtillfredsställelse;

    Sammanfattning :   Syfte: Den bakomliggande tanken med vår uppsats är att belysa tjänstekvalitet från ett kund- och medarbetarperspektiv. Vi ville dels undersöka medarbetarnas uppfattning om det egna företagets tjänstekvalitet och dels kundernas uppfattning av och förväntningar på företagets tjänstekvalitet. LÄS MER