Sökning: "Thomas Eriksson"

Visar resultat 16 - 20 av 35 uppsatser innehållade orden Thomas Eriksson.

  1. 16. Värdeflödesanalys - för effektivisering av trerörläggningsprocesser

    M1-uppsats, KTH/Tillämpad maskinteknik (KTH Södertälje)

    Författare :JIM ERIKSSON; THOMAS VIKLANDER; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 17. Hur arbetet med ensamkommande barn och unga har påverkat socialsekreterarprofessionen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Isabel Eriksson; [2012]
    Nyckelord :Profession; socialtjänsten; socialsekreterare; ensamkommande barn och unga;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att studera hur arbetet med ensamkommande barn och unga påverkar socialsekreterarprofessionen. Det ökade antalet ensamkommande barn och unga i Sverige skapade ett behov av kunskaper om hur man ger stöd och omsorg till barn och unga i krissituationer. LÄS MER

  3. 18. Arbetsplatsbeteenden och deras påverkan på projektmål - En statistisk modell för erfarenhetsåterföring

    M1-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Robert Edin; Thomas Eriksson; [2010]
    Nyckelord :Logistics; statistics; regression analysis; construction site; mapping; measuring; efficiency; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 19. Tillfredsställelse och lojalitet från ett kundperspektiv

    Magister-uppsats, Ämnesavdelningen för företagsekonomi; Institutionen för ekonomi

    Författare :Per Nilsson; Thomas Blomqvist; [2010]
    Nyckelord :Customersatisfaction; Customerloyalty; Loyalty; Servicequality; Tillfredsställelse; lojalitet;

    Sammanfattning : Title: Satisfaction and loyalty from a customer viewpoint Level: Final assignment for Master degree in Business Administration Authors: Thomas Blomqvist and Per Nilsson Supervisor: Lars-Torsten Eriksson Date: Januari 2010 Purpose: The overall purpose of our paper is to describe Alfas customers based on the level of satisfaction and loyalty. We also want to find out if there are specific characteristics of customers with a high degree of satisfaction and loyalty. LÄS MER

  5. 20. Organisationsmarknadsföring : En fallstudie av IBMs internkommunikation

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Thomas Brindt; Aurora Eriksson; [2010]
    Nyckelord :marknadsföringsstrategi; organisationsmarknadsföring; varumärkesbyggande; organisationsvarumärkesbyggande; organisationskommunikation; internkommunikation; IBM; en smartare planet;

    Sammanfattning : Ett organisationsvarumärke har flera påtagliga fördelar: Det förmedlar ett företags kärnvärden, det ger företaget en möjlighet att särskilja sig från sina konkurrenter och det utgör en överlägsen kommunikationsfördel gentemot företagets intressenter. Med detta sagt är ett starkt organisationsvarumärke eftersträvansvärt. LÄS MER