Sökning: "Three-dimensional real estate"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Three-dimensional real estate.
1. Ekonomiska risker med ägarlägenheter : Ägarlägenheter, en möjlighet under ekonomisk nedgång?
Kandidat-uppsats, KTH/Lantmäteri – fastighetsvetenskap och geodesiSammanfattning : Ägarlägenheter är en upplåtelseform som bygger på tredimensionell fastighetsindelning. Denmöjliggjordes i svensk lagstiftning år 2009 med syftet att bidra till en mångfaldig bostadsmarknad,samt erbjuda fastighetsägaren större frihet att förfoga över den egna bostaden. LÄS MER
2. Ägarlägenheter - Ytterligare ett sätt att äga sitt boende : En jämförelse mellan olika boendeformer
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Denna kandidatuppsats är skriven vid Malmö Universitet under programmet Fastighetsförmedling 2022. Ägarlägenheter är en sorts tredimensionell fastighet och den introducerades första gången på den svenska marknaden år 2009. En ägarlägenhet är en fristående fastighet men ligger inne ett lägenhetskomplex med andra ägarlägenheter. LÄS MER
3. Ägarlägenheter i svensk lagstiftning - en jämförelse med bostadsrätter i vissa centrala frågor
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Owner-occupied flats are today an unusual form of housing on the Swedish housing market, and have not yet been built to a particularly large extent. The form of housing was introduced into Swedish legislation in 2009, which may be one of the reasons why it has not yet had time to establish itself in the society. LÄS MER
4. Lämplig åtkomst för allmännyttiga utrymmen : En jämförelse mellan servitut och 3D-fastighet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/SamhällsbyggnadSammanfattning : While land is a limited asset the population are becoming more and more urbanized. As a result, the land in the metropolitan areas become very attractive and volume-limited spaces both above and below the land surface, which in daily speech is called three-dimensional real estate, also get its own unique value. LÄS MER
5. The Effects of VR on Consumer Attitudes : Lessons from Implementing VR Technologies in Real Estate Marketing
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Virtual Reality (VR) has gained tremendous interest within the last decades and is rapidlybecoming a disruptive marketing tool across all industries. Predictions show that the VR marketis expected to reach a staggering US$120 billion by 2026 (Fortune Business Insights, 2019). LÄS MER