Sökning: "Tidiga läs- och skrivundervisningsmetoder"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Tidiga läs- och skrivundervisningsmetoder.

  1. 1. "Det ligger i tiden" : -En kvalitativ studie om digitaliseringens påverkan på den tidiga läs- och skrivundervisningen

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Ulrika Martinsson; [2018]
    Nyckelord :Tidig läs- och skrivundervisning; digitalisering; ASL; digitala verktyg; läs- och skrivundervisningsmetoder; läsinlärning; sociokulturell teori; Technological Pedagogical Content Knowledge; TPACK;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Vi är alla lika olika : att omsätta forskning till praktik i den tidiga läs- och skrivundervisningen, hur gör man?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Evelina Ersson; Elise Cronqvist; [2016]
    Nyckelord :Tidiga läs- och skrivundervisningsmetoder; lärstilar; lärares uppfattningar; årskurs fk-3; enkät.;

    Sammanfattning : Denna studie syftade till att kartlägga och analysera lärares uppfattningar och reflektioner kring olika läs- och skrivundervisningsmetoder i grundskolans tidigare åldrar, årskurs fk-3. Studiens forskningsfrågor gick ut på att undersöka hur bekväma lärare uppger att de känner sig i att undervisa inom den tidiga läs- och skrivundervisningen och vilken/vilka undervisningsmetoder de tillämpar samt anledningen till varför just dessa. LÄS MER