Sökning: "Tidiga läs- och skrivundervisningsmetoder"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Tidiga läs- och skrivundervisningsmetoder.
1. "Det ligger i tiden" : -En kvalitativ studie om digitaliseringens påverkan på den tidiga läs- och skrivundervisningen
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : .... LÄS MER
2. Vi är alla lika olika : att omsätta forskning till praktik i den tidiga läs- och skrivundervisningen, hur gör man?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna studie syftade till att kartlägga och analysera lärares uppfattningar och reflektioner kring olika läs- och skrivundervisningsmetoder i grundskolans tidigare åldrar, årskurs fk-3. Studiens forskningsfrågor gick ut på att undersöka hur bekväma lärare uppger att de känner sig i att undervisa inom den tidiga läs- och skrivundervisningen och vilken/vilka undervisningsmetoder de tillämpar samt anledningen till varför just dessa. LÄS MER
Resultatsidor:
1