Sökning: "Tidningsreklam"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Tidningsreklam.
1. En "hälsosam" bild av äldre i reklam
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Syftet med denna undersökning var att undersöka hur normer kring åldrande kommuniceras visuellt i tidningsreklam. Undersökningens mål var att besvara hur ofta ålderstecken porträtteras visuellt i reklam, vilka visuella designelement porträtterar ålderstecken i ett urval reklambilder i tidningen Hälsa samt hur den visuella kommunikationen och budskapen skiljer sig mellan reklamen med män respektive kvinnor? Den använda metoden var en kvantitativ undersökning där förekomsten av ålderstecken samt typ av ålderstecken räknades. LÄS MER
2. Reklamens könsroller
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Today’s stream of information is massive. Children and teenagers are exposed to information and advertising daily. The requirement to be able to sort and review the messages behind the advertising is fast becoming more important. LÄS MER
3. Zooming the Zoomers : The portrayal of older consumers in printed adverts and the perceptions of this portrayal of younger and older consumers
Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is two folded: firstly to do a content analysis on how consumers older than 55 years (Zoomers) are portrayed in advertisements in the largest Swedish magazines, and secondly, to uncover what perceptions of this portrayal that older and younger consumers have. Background: The population of the world is growing older, and thus older consumers (+55) are a large and rapidly growing group of the population which also are strong in purchasing power. LÄS MER
4. Nyskapande inom reklamannonser : En studie av reklamens utveckling i teori och praktik
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Miljön för annonsering och reklam har förändrats. Människor har blivit alltmer exponerade till reklam och har därför blivit alltmer skeptiska och trötta på den. LÄS MER