Sökning: "Tilda Nilsson"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Tilda Nilsson.
1. PSYKOSOCIALT ARBETSMILJÖARBETE PÅ DISTANS - En kvalitativ studie om hur arbetsgivares villkor och arbetssätt förändrats av ökat distansarbete Tilde Nilsson
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : This study aims to investigate how employers' conditions and working methods regarding the psychosocial work environment have changed due to the increased telework. The study's main theoretical approach is Karasek and Theorell's (1990) demand- control- support model, which highlights how these three components need to be taken into account in order to understand how certain reactions can arise as a result of the workload. LÄS MER
2. Transporteffektivitet och Kundnöjdhet Inom Last Mile Deliveries
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : .... LÄS MER
3. Främjande av cirkulärt byggande : En undersökning av införandet av producentansvar i byggbranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)Sammanfattning : Den globala uppvärmningen har lett till allt mer omfattande konsekvenser för klimatet och är ett internationellt problem. Sverige har beslutat att genomföra en omställning till nationell cirkulär ekonomi för att nå klimatmålen i Agenda 2030. LÄS MER
4. The Impact of Covid-19 on Households' Income : Empirical Evidence from Sweden
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för nationalekonomi och statistik (NS)Sammanfattning : This thesis contributes to the emerging literature on the impacts of the Covid-19 pandemic on individuals’ labour market outcomes by investigating the effects on households’ income in the Swedish labour market. Using panel data for Sweden’s municipalities over the period 2011-2020, a difference-in-difference design is constructed to examine how the pandemic has affected average yearly disposable income for all households and how the effects are distributed across different household compositions and age groups. LÄS MER
5. Trovärdigheten till influencers - en fråga om följarantal? : En kvalitativ intervjustudie om unga kvinnors upplevda trovärdighet till micro- respektive macro-influencers på Instagram
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I dagsläget använder allt fler företag influencer marketing, i form av betalda samarbeten, för att marknadsföra sina produkter och tjänster. Influencers kan idag skapa unika och framgångsrika varumärken på sociala medier. LÄS MER