Sökning: "Till Alfredsson"
Visar resultat 1 - 5 av 148 uppsatser innehållade orden Till Alfredsson.
1. Allmän kunskap om det allmänt veterliga – en paradox?
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Av 35 kap. 2 § första stycket rättegångsbalken framgår att det inte krävs bevis för omständigheter som är allmänt veterliga. Med allmänt veterliga omständigheter åsyftas notorisk kunskap, det vill säga fakta och erfarenhetssatser som är allmänt kända. LÄS MER
2. Riskkommunikation i media : En kvalitativ innehållsanalys av svensk dagspress efter höjd terrorhotnivå i Sverige
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka riskkommunikation rörande förhöjd terrorhotnivå i Sverige. Studien kommer främst fokusera på hur artiklarna kommunicerar risken bakom hotet och hur de beskrivs. Artiklarna är från Sveriges två största tidningar Aftonbladet och Expressen. LÄS MER
3. Betydelsen av digitala verktyg i kompetensförsörjning: En kvalitativ studie om implementering och effekter av digitala verktyg i kompetensförsörjning inom offentlig verksamhet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Digitaliseringen är ett aktuellt fenomen i dagens samhälle samtidigt som det råder kompetensbrist inom välfärden. För att lösa kompetensutmaningen har SKR tagit fram kompetensförsörjningsstrategier, där en av lösningarna är digitala verktyg. LÄS MER
4. Upplevelsen av att stå på egna ben som nyutexaminerad sjuksköterska En Litteraturstudie
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Efter tre års utbildning förväntades den nyutexaminerade sjuksköterskan att besitta ett självständigt omvårdnadsansvar. Att gå från student till legitimerad sjuksköterska innebär en stor förändring präglad av stress, utbrändhet och utmaningar. LÄS MER
5. Att förstå bråk : En kvalitativ studie om bråkundervisning och elevers förståelse av bråk
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Bråk är något som många elever upplever är svårt. Samtidigt har bråk en central roll i taluppfattningen och är nödvändigt för att förstå andra områden i matematiken. LÄS MER