Sökning: "Till Anette Borg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Till Anette Borg.

  1. 1. Bärbara datorer, en möjlig källa för nickel- och koboltexponering av hud? : Direktvisande tester för nickel och kobolt på bärbara datorer och frisättningsförsök på en bärbar dator

    Magister-uppsats, KTH/Ergonomi

    Författare :Anette Borg Tornberg; Anna Hurtig; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: Since1994, the EU NickelDirective is limiting the release of nickel from objects that are in prolongedcontact with skin. Despite this, nickel is still the most common cause of contactallergy in industrialized countries. LÄS MER

  2. 2. Pedagogisk anpassning i två skolformer – ur sju pedagogers perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anette Andersson; Linda Borg; [2011]
    Nyckelord :Inkludering; Pedagogisk anpassning; Undervisningsmetod; Barn i behov av särskilt stöd;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är en studie som baseras på det empiriska materialet från kvalitativa intervjuer angående pedagogisk anpassning, med det menar vi hur pedagogerna anpassar sin undervisning till enskilda elever i behov av särskilt stöd sett ur sju pedagogers perspektiv.Syftet med denna studie har varit att belysa och få kunskap om hur den pedagogiska anpassningen fungerar i två olika skolformer: grundskola och grundsärskola utifrån sju pedagogers perspektiv. LÄS MER

  3. 3. Anpassning vs. Standardisering : Fallstudie av Björn Borgs marknadsföringsstrategi på en utländsk marknad

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anne Meinshausen; Anette Holmström; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; Internationellt företagande;

    Sammanfattning : När ett företag väljer att etablera sig på en utländsk marknad är valet av marknadsföringsstrategier av stor betydelse och rätt beslut kan leda till stora konkurrensfördelar. Ett grundläggande beslut måste fattas omgående om företaget ska använda sig av en standardiserad marknadsföringsstrategi eller anpassa den till varje specifik marknad. LÄS MER