Sökning: "Till Anette Fredriksson"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Till Anette Fredriksson.
1. Barns inflytande i dokumentationen i förskolan : Ur Barnkonventionens perspektiv
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Abstrakt Syftet med följande studie är att bilda kunskap om det inflytande och dendelaktighet barn i åldrarna 3–5 år har gällande dokumentation i förskolansamt hur barnkonventionen implementeras i arbetet med dokumentation.Vidare så undersöks om asymmetrin mellan barn och pedagoger påverkarinflytandet för barnen samt vilka utmaningar förskollärarna kan se iförskolan angående dokumentation. LÄS MER
2. Vad är det som gör att det blir mörkt på natten? En learning study med åldersintegrerad undervisning.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att studera vad som är kritiskt för att utveckla förståelse för varför det blirljust på dagen och mörkt på natten. Studien är en learning study och utgår från variationsteorin. LÄS MER
3. Har tåget redan gått, eller kan vi hoppa på? : En studie om och hur lärare använder och upplever IT i skolan
Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : ITses som en naturlig och betydelsefull del i samhället. För att kunna mötasamhället krävs idag att skolan följer med i IT-utvecklingen. Skolan måsteimplementera och utveckla användande av IT vilket ställer krav på tekniken, skolan och lärarna som handskas med tekniken. LÄS MER
4. Going Digital : En studie av några lärares attityder till och användning av digitaliseratläromaterial i engelskundervisningen
M1-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Syftet med den här studien var att undersöka några engelsklärares attityder till ochanvändning av digitaliserat läromaterial i undervisningen på gymnasienivå. Studienundersöker även om lärare anser att det är relevant att använda sig av digitaliserat läromaterial, främst inom grammatikaspekten av engelskundervisningen och om de sernågon förändring i elevernas inlärning vid användning av materialet. LÄS MER