Sökning: "Till Collin"
Visar resultat 1 - 5 av 86 uppsatser innehållade orden Till Collin.
1. Kurdiska räven” –reklam för gängkriminaliteten? : En studie av svenska mediers gestaltning ochdramatisering av gängkriminalitetenAlfred Collin
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Kriminalitet är något som är och alltid har varit aktuellt i samhället. Medias rapportering om den blir därför viktig för vilken uppfattning allmänheten får av kriminaliteten. LÄS MER
2. Kundengagemang i sociala medier: : En kvantitativ undersökning om hur Instagram skapar kundengagemang
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik; Mälardalens universitetSammanfattning : Personlig respons och förtroende är viktiga faktorer för att kunder ska klicka´gilla´och handla från företaget. Personalisering påverkar köpbeslut och att kunden ska klicka ´gilla´ men har mindre inverkan på att dela och kommentera. Genom att svara på DM och kommentarer är viktigt för att bemöta kunden personligen. LÄS MER
3. Rainwater Collecting Roofs on Schools in Indonesia : Field Study for a self-sufficient school
Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : Denna rapport har delats in i två delar, där den första delen fokuserar på den praktiskatillämpningen av konstruktionen och den andra delen fokuserar på skolans design ochfunktion. Detta för att designen ska byggas på vetenskapliga grunder, där det är bevisat attprocessen är genomförbar och har ett syfte. LÄS MER
4. Predictive Deceleration Control
Master-uppsats, KTH/Väg- och spårfordon samt konceptuell fordonsdesignSammanfattning : For vehicles equipped with electric motors there exist a possibility to recuperate energy during deceleration. This master’s thesis presents a driver support function, a Predictive Deceleration Control (PDC), that warns the driver when to release the accelerator pedal. LÄS MER
5. Lågstadielärares undervisning i matematisk problemlösning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Att undervisa genom problemlösning, där hänsyn tas till den elevrespons som uppstår under lektionen, upplevs av en del lärare vara svårt och det finns en osäkerhet kring hur undervisningen ska organiseras. Syftet med denna studie är därför att få en inblick i lärares undervisning i matematisk problemlösning i årskurserna 1-3. LÄS MER