Sökning: "Till Rönnbäck"
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden Till Rönnbäck.
1. Sjuksköterskors erfarenhet av informationsöverföring vid inflyttning av en person till särskilt boende med demensinriktning : En kvalitativ intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund I samband med att personer med demenssjukdom flyttar mellan olika vårdformer prövas samarbetet i vården, bland annat genom informationsutbyte omkring personens situation och behov av vård. Syfte Syftet med studien är att beskriva sjuksköterskors erfarenhet av informationsöverföring i samband med inflyttning för personer med demenssjukdom till särskilt boende. LÄS MER
2. Konsekvenser av att utsättas för hot och våld på akutmottagningen : Sjuksköterskors erfarenheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Bakgrund: På akutmottagningar utsätts sjuksköterskan dagligen för hot och våld på grund av den osäkra och föränderliga arbetsmiljön. Hot och våld påverkar sjuksköterskans fysiska och psykiska hälsa samt har konsekvenser för patienter, anhöriga, organisationen och det privata livet för sjuksköterskan. LÄS MER
3. Hur svarar hästen på valet av bett : utrustningens påverkan på ridning och välbefinnande.
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and BiochemistrySammanfattning : Val av utrustning i form av bett och nosgrimmor är av stor betydelse för såväl ridningen som hästens välbefinnande. Val av bett och nosgrimmor påverkar hästens svar på utrustningen. LÄS MER
4. Försvarsmakten som en lärande organisation? : En kvantitativ studie ur ett medarbetarperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att undersöka vilka styrkor och svagheter som medarbetare upplever i svenska Försvarsmakten utifrån konceptet lärande organisationer. Metod: Studien har genomförts med en kvantitativ ansats genom en tvärsnittsstudie som innehåller dels OSI-enkät som är uppbyggd på en likertskala och dels en innehållsanalys av en fritextfråga. LÄS MER
5. Hur kan chatbotar designas för att stödja känslan av mänsklig kontakt?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Kundtjänster har länge drivits av människor, under de senaste åren har det övergått till att utvecklas till en mer teknikdriven process. För många organisationer är virtuella chatbotar det första steget i interaktionen med en kund vilket gör att det blir viktigt att förstå hur chatbotarna påverkar användaren. LÄS MER