Sökning: "Till Wahlström"

Visar resultat 1 - 5 av 198 uppsatser innehållade orden Till Wahlström.

  1. 1. Träningsmiljöns påverkan på ambitionsnivåer hos NIU-innebandyelever : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Linus Wahlström; Rasmus Magnusson; [2024]
    Nyckelord :tränarlänkinnebandy;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Denna studie syftar till att undersöka om innebandyambitionerna för elever på innebandygymnasier i Sverige har ett samband med träningsmiljön i skolan. Studien består av två frågeställningar, Är träningsmiljön på innebandygymnasier i Sverige elitsatsande eller lekfull? samt Finns det samband mellan elevernas ambitioner för innebandy och träningsmiljön i skolan ur ett elevperspektiv? Metod Studiens genomförs med en enkätundersökning bland eleverna på en nationell idrottsutbildning (NIU) för att samla in data om deras ambitioner för deras innebandy kopplat till träningsmiljön som är på skolorna. LÄS MER

  2. 2. Digitalisering av kulturarv och dess roll i Halland : En kvalitativ studie om kulturarvsaktörers förståelse kring digitalisering av kulturarv kopplat till Hallands kulturplaner

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Tilda Wahlström; Marcus Anderson; [2024]
    Nyckelord :Digitalisering; kulturarv; tillgänglighet; socialkonstruktionism; diskurs; tematisk analys;

    Sammanfattning : I denna studie undersöker vi hur individer som är verksamma inom kulturarvssektorn i Halland beskriver och förstår digitalisering av kulturarv i jämförelse med vad som står om digitalisering av kulturarv i Hallands fyra befintliga kulturplaner. För att undersöka detta gjordes kvalitativa intervjuer med nio kvinnliga personer som är verksamma inom kulturarvssektorn i Halland. LÄS MER

  3. 3. Platsvarumärkning i Stockholm : En analys av intressenters förhållningssätt

    Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Love Wahlström; [2023]
    Nyckelord :place branding; place marketing; communication; platsvarumärke; platsmarknadsföring; kommunikation;

    Sammanfattning : Idag är det få platser som inte är föremål för någon typ av varumärkesarbete. Marknadsföring och varumärkning av städer, regioner och länder ses som ett sätt att konkurrera om ekonomiska resurser utifrån, men också för att skapa relationer till de egna invånarna. LÄS MER

  4. 4. Ekokammare och filterbubblors polariserande effekt : En diskursanalytisk granskning av koranbränningsdebatten på Twitter och Flashback Forum

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Lucas Wahlström; [2023]
    Nyckelord :Polarization; filterbubble; echochamber; discourseanalysis; quran-burning; Rasmus Paludan; Twitter; Flashback Forum; Fairclough; CDA.; Polarisering; filterbubbla; ekokammare; diskursanalys; koranbränning; Rasmus Paludan; Twitter; Flashback Forum; Fairclough; CDA.;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka hur filterbubblor och ekokammare skapar politisk polarisering. För att uppnå detta syfte appliceras en diskursanalys på debatten om koranbränning. LÄS MER

  5. 5. Generation Z i restaurangbranschen : Vad behöver ändras för att attrahera dem till restaurangyrket?

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Jacob Stenman; Oskar Wahlström; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; attitudes; restaurant industry; perception; challenges; Generation Z; attityder; restaurangbranschen; uppfattning; utmaningar;

    Sammanfattning : .... LÄS MER