Sökning: "Tillgängliggöra"

Visar resultat 21 - 25 av 230 uppsatser innehållade ordet Tillgängliggöra.

  1. 21. Föreningsidrott för ökad trygghet : En intervjustudie om föreningsidrottens trygghetsskapande funktion i samhället

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Märta Hansson; [2023]
    Nyckelord :Folkhälsa; Föreningsidrott; Känsla av sammanhang; Närvaro; Trygghet;

    Sammanfattning : Föreningsidrotten har en viktig roll i samhället, både för det hälsofrämjande och trygghetsskapande arbetet. Politiken ser värdet i idrottsföreningar och har utifrån det ökat de ekonomiska medlen till idrottsföreningar för att de i större utsträckning ska ha möjligheten att arbeta trygghetsskapande och för ökad integration. LÄS MER

  2. 22. ÖKAD INNOVATIONSFÖRMÅGA GENOM PARTNERSKAP I OFFENTLIG SEKTOR : En studie om hur innovationspedagogiken inom LOFT kan stödjakommunledningar i deras utveckling mot ökad innovationsförmåga och tillämpning av innovationsledning

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Isabella Carlsson; Johanna Lindgren; [2023]
    Nyckelord :Innovation capability; innovation pedagogy; innovation management; innovation capacity; Innovationsförmåga; innovationspedagogik; innovationsledning; innovation capability; innovation capacity;

    Sammanfattning : Titel: Ökad innovationsledningsförmåga genom partnerskap i offentlig sektor.-En studie om hur partnerskapet LOFT kan stödja kommunledningar i deras utveckling mot ökadinnovationsförmåga och tillämpning av innovationsledning.Forskningsfrågor: F1. Hur fungerar innovationspedagogiken inom ramarna för LOFT?F2. LÄS MER

  3. 23. CONNECTING THE DOTS : Exploring gene contexts through knowledge-graph representations of gene-information derived from scientific literature

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Henrietta Hellberg; [2023]
    Nyckelord :Knowledge graph construction; Information extraction; Knowledge Graphs; Next-Generation Sequencing; Gene contextualization; Kunskapsgrafkonstruktion; Informationsextraktion; Kunskapsgrafer; Next-Generation Sequencing; Kontextualisering av gener;

    Sammanfattning : Analyzing the data produced by next-generation sequencing technologies relies on access to information synthesized based on previous research findings. The volume of data available in the literature is growing rapidly, and it is becoming increasingly necessary for researchers to use AI or other statistics-based approaches in the analysis of their datasets. LÄS MER

  4. 24. Exploring the Swedish Credit Market Ecosystem : A study of loan intermediaries’ contribution to a more efficient consumer credit market

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Emil Danielsson; Sofia Nork; [2023]
    Nyckelord :Credit market; consumer credit; ecosystem; financial intermediaries; loan intermediaries; Kreditmarknad; konsumentkrediter; ekosystem; finansiella intermediärer; låneförmedlare;

    Sammanfattning : A long period of low interest rates, economic growth and a booming housing market hasresulted in an increase in the debt level of Swedish households. New digital ways of providingfinancial services are changing the traditional banking world and are often praised for beingefficient and inclusive. LÄS MER

  5. 25. Delaktighet – ett multidimensionellt begrepp i förskolan : Specialpedagogers och förskollärares beskrivningar av barns delaktighet och arbetet med detta i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Eva Hansen; Pia Nyrén; [2023]
    Nyckelord :Barns delaktighet; förskola; specialpedagog; förskollärare; delaktighetsaspekter; anknytning; fenomenografi; Jansons delaktighetsmodell.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att bidra med kunskap om specialpedagogers och förskollärares syn på/ uppfattning av barns delaktighet i förskolan. Tidigare forskning inom området utgår främst från förskollärares syn på delaktighet i förskolan snarare än specialpedagogers uppfattning av barns delaktighet. LÄS MER