Sökning: "Tillväxt genom försäljning"
Visar resultat 11 - 15 av 35 uppsatser innehållade orden Tillväxt genom försäljning.
11. Avgörande faktorer för att lyckas starta lantbruksföretag från grunden : hur inträdesbarriärer har hanterats vid inträde i lantbruksbranschen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Lantbruksbranschen är kapitalintensiv i förhållande till andra branscher, i Sverige är efterfrågan stor på åkermark och den förväntas bli än större. I kombination med en ökad efterfrågan på mark och arrende i med och ett begränsat utbud har priserna ökat, vilket har orsakat svårigheter att skapa en stabil och lönsam verksamhet. LÄS MER
12. Collaboration in a cooperative context : a case study of producer organizations and local associations
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Collaboration in different forms has been a commonly used activity by farmers for a long time. These collaborations can take many different shapes and forms, from being simpler farmer clubs to multi-national cooperatives. However, most of them fill the function of being an intermediary between producer and market. LÄS MER
13. Returhantering av kläder inom e-handel : Öka lönsamheten genom att minimera onödiga returer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : I takt med e-handelns starka tillväxt så har även antalet returer ökat och e-handelsföretag kan ha upp till 50 % i returandel vilket kan medföra höga kostnader. Detta har inneburit att returhanteringen blivit en allt viktigare del för e-handelsföretag. LÄS MER
14. Modellering och optimering av TMP:s kristallisator
Magister-uppsats, Lunds universitet/Kemiteknik (CI)Sammanfattning : The aim of this thesis work was to create a model describing the crystallization process of sodium formate and to calibrate this model to real process data. Sodium formate is a by-product formed during the production of Trimethylolpropane (TMP). LÄS MER
15. Tillväxt i mindre företag på en ny och växande marknad : Tillväxthinder och -möjligheter i en extern mikrokontext utifrån ett mindre företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Mikroföretag och små företag kan tillsammans definieras som mindre företag. Det som kännetecknar ett mindre företag är att ägaren ofta är en individ eller en mindre grupp. Målet i ett mindre företag är ofta att ledaren vill försäkra sig om överlevnad, bra levnadsstandard och god avkastning. LÄS MER