Sökning: "Tillväxt genom försäljning"
Visar resultat 16 - 20 av 35 uppsatser innehållade orden Tillväxt genom försäljning.
16. Returhantering av kläder inom e-handel : Öka lönsamheten genom att minimera onödiga returer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : I takt med e-handelns starka tillväxt så har även antalet returer ökat och e-handelsföretag kan ha upp till 50 % i returandel vilket kan medföra höga kostnader. Detta har inneburit att returhanteringen blivit en allt viktigare del för e-handelsföretag. LÄS MER
17. Factoringföretagens kreditgivningsprocess : En kvalitativ studie av olika faktorer som styr factoringföretagens kreditbedömning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Factoring är ett kortfristigt finansieringsalternativ som är till för att erbjuda etablerade samt växande företag nya finansieringsmöjligheter. Detta innebär att köpa eller belåna ett företags kundfordringar för att sedan kunna omsätta dessa till likvida medel. Factoringbranschen har haft en ökande tillväxt i Sverige sedan 90-talet. LÄS MER
18. Klimatsmart innovation i Region Skåne
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : This study examines the conditions for climate-friendly innovation in Region Skåne. It focuses on small companies within the CleanTech-sector with a total annual turnover below 10 MSEK. A short literary study was conducted about the innovation system for Swedish CleanTech-companies in general. Reading material from Region Skåne was also examined. LÄS MER
19. Investera i dina kunder med hjälp av Key Account Management
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Titel: Investera i dina kunder med hjälp av Key Account Management Bakgrund: För företag på dagens högt konkurrerande och ständigt föränderliga marknad krävs en väl strukturerad planläggning och nya metoder för långsiktig överlevnad. Den traditionella marknadsföringen flyttar fokus och introducerar Key Account Management utifrån det faktum att kundfokus och relationsmarknadsföring blivit allt viktigare, inte minst på den industriella marknaden. LÄS MER
20. Logistiska problem vid e-handelns tillväxt : En flerfallsstudie av svenska e-handelsföretag
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: E-handel har haft en ständig ökning i Sverige sedan de första företagen startade sina verksamheter. Under de senaste åren har e-handeln visat en betydligt större tillväxttakt än detaljhandeln. LÄS MER