Sökning: "Tillväxtstrategi"

Visar resultat 11 - 15 av 43 uppsatser innehållade ordet Tillväxtstrategi.

  1. 11. A Case Study Exploring the Most Important Factors in Firm Rebranding

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :Gustav Kjellin; [2019]
    Nyckelord :Rebranding; Firm rebranding; Branding; Brand vision; Brand commitment; Rebranding; Firm rebranding; Branding; Brand vision; Brand commitment;

    Sammanfattning : A growing use of mergers and acquisitions as a growth strategy has led to what is often referred to as “brand accumulation”, describing a situation in which a parent firm finds itself having acquired firms to the extent that the number of brands under management exceeds the capability of the firm. This, coupled with a generational shift in the workforce that has increased the demands on brand equity amongst potential employees, has increased the need for successful firm rebrandings. LÄS MER

  2. 12. Tillväxtstrategier i vård- och omsorgsbranschen

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :John Oscar Börjesson; [2018]
    Nyckelord :Revenue growth strategies; organic business growth; inorganic business; Tillväxtstrategier; organisk bolagstillväxt; oorganisk bolagstillväxt; vård och;

    Sammanfattning : Den svenska vård-och omsorgsmarknaden har sedan dess avreglering för ca 20 år sedan utvecklats. Från att ha varit ett offentligt monopol har vi nu istället en starkt konkurrensutsatt marknad. Konkurrensfördelar som tillväxtstrategi kan nu vara avgörande för ett bolags framgång. LÄS MER

  3. 13. Nyanser av tillväxt : Investmentbolags syn på organisk och extern tillväxt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Tony Karlberg; Pontus Echardt; [2017]
    Nyckelord :Aktivt ägande; extern tillväxt; finansiella risker; finansiering; organisk tillväxt; risker; riskkapital; tillväxttakt;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har tydligt etablerat hur mycket företag växer. Det här examensarbetet har tagit sig an uppgiften att beskriva och förklara hur företag växer. Vi har särskilt försökt hitta nyanser av tillväxt genom ett investmentbolags perspektiv. LÄS MER

  4. 14. De  europeiska  busskarosserierna  – inte så attraktiva som förväntat : En undersökning och analys av den busstillverkande marknaden i Europa med hänsyn till Företag A  och busskarosserier

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :Helena E Menzing; Johan Franzén; [2015]
    Nyckelord :Europe; bus; market; manufacturing; bus chassis; market research; market analysis; market segmentation; Europa; buss; busstillverkning; karosseri; busschassi; marknadsundersokning; marknadsanalys; marknadssegmentering;

    Sammanfattning : Målet med arbetet var att undersöka och analyserad en europeiska bussmarknaden för att se om Företag A kan bredda sin verksamhet och nå denna eventuellt nya marknad. För att kunna göra det gjordes först en marknadsundersökning där alla aktörer kartlades. LÄS MER

  5. 15. Energy audit of a residential building renovated for 2050

    Kandidat-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Carl-Göran Wickman; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The largest contributing factor for human impact on global warming is the emission of greenhouse gasses, of which carbon dioxide (CO­2) has the greatest consequences for the climate. Energy use in buildings is closely related to CO2 emissions from electricity and heat generation. LÄS MER