Sökning: "Tim Håkansson"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Tim Håkansson.

  1. 1. Fastighetsbolags strategier vid ekonomiska kriser En kvalitativ jämförelse mellan fastighetsbolag på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Håkansson; Tim Nyh; [2023-02-27]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sverige har under 2022 stått inför osäkra ekonomiska tider med stigande räntor, hög inflation och krig i närområdet. Fastighetsbranschen är i synnerhet volatil för räntor, vilket syns på börsen där OMXS30 Real Estate PI, fastighetsbranschindexet, har presterat 30 procentenheter sämre än OMX Stockholm 30, de trettio mest omsatta aktierna på stockholmsbörsen. LÄS MER

  2. 2. The Effects of ETS & CBAM on Cost Differences in the European Steel Industry : A Case Study on Swedish and German Long Engineering Steel Manufacturers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Tim Fahlstedt; Oliver Håkansson; [2022]
    Nyckelord :ETS; CBAM; Carbon Leakage; Steel; EAF; Scrap; Cost Predictions.; ETS; CBAM; Koldioxidläckage; Stål; Ljusbågsugn; Skrot; Kostnadsanalys.;

    Sammanfattning : To combat anthropogenic climate change and comply with the Paris Agreement, the EU has previously introduced its Emissions Trading System (ETS) and has now also proposed a Carbon Border Adjustment Mechanism (CBAM). While these tools may reduce emissions within the EU, and in some cases, even in other countries, they can also affect European industries in unpredictable and sometimes negative ways. LÄS MER

  3. 3. A Comparison of Optimal Scanline Voxelization Algorithms

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Informationskodning

    Författare :Tim Håkansson; [2020]
    Nyckelord :CUDA; GLSL OpenGL; Computer Graphics; Voxelization; Optimal Scanline; Bresenham;

    Sammanfattning : This thesis presents a comparison between different algorithms for optimal scanline voxelization of 3D models.As the optimal scanline relies on line voxelization, three such algorithms were evaluated. These were Real Line Voxelization (RLV), Integer Line Voxelization (ILV) and a 3D Bresenham line drawing algorithm. LÄS MER

  4. 4. Realtidsmultiplayerspel på IoT-backend

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Joel Almqvist; Björn Detterfelt; Tim Håkansson; David Kjellström; Axel Löjdquist; Joel Oskarsson; Lieth Wahid; Alexander Wilkens; [2018]
    Nyckelord :iot; internet of things; game; mobile; web; javascript; react; cybercom; sensors; online; multiplayer; internet; mobil; spel; flera spelare;

    Sammanfattning : This report presents a project carried out for the company Cybercom by eight students from Linköping University. The aim of the project has been to develop a real-time multiplayer game using an existing system for communication between different devices. The game has been developed as a web app that contains multiple game modes. LÄS MER

  5. 5. Lönsamt eller lönlöst?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Andreas Lindahl; Jesper Persson; Tim Håkansson; [2012]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER