Avancerad sökning
Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. VEM I HELA VÄRLDEN KAN MAN LITA PÅ? - En kvalitativ studie om medieförtroende med fokus på unga vuxnas förtroende för avsändare
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka vilken roll avsändare spelar för unga vuxnas förtroende för traditionella medier. Teori: Media Priming, Fientliga medier-effekten Metod: Kvalitativa fokusgruppsintervjuer Material: 3 stycken fokusgrupper med sammanlagt femton deltagare Resultat: Resultatet visar att avsändare är av stor vikt för unga vuxnas medieförtroende. LÄS MER
2. Employer Branding i byggindustrin - En studie av tre svenska företag ur ett genusperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Byggbranschen är en av de mest könssegregerade branscherna på den svenska arbetsmarknaden, vilket innebär att män och kvinnor återfinns inom olika yrkesgrupper och därmed har olika möjligheter och villkor. Prognoser beräknar demografiska förändringar de närmsta femtio åren och ett krympande arbetskraftutbud av individer i arbetsför ålder. LÄS MER