Sökning: "Timmy Persson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Timmy Persson.

  1. 1. Trust Issues? : An explorative study about millennials understanding of trust at work

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Christopher Amoako-Atta; Timmy Le Persson; [2020]
    Nyckelord :Trust; Millennials; Followers; Building Trust; Work Relationship; Work environment; Follower perspective;

    Sammanfattning : Through demographic change, millennials now make up the most substantial part of the workforce. This is relevant as they are also a generation faced with prejudice. This thesis aims to explore how millennial followers are looking at trust in work relationships and how they perceive to establish trust in work relationships to increase understanding. LÄS MER

  2. 2. Kampen om rätt medarbetare: En studie om generation Z

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Rebecca Josefsson; Timmy Le Persson; [2019]
    Nyckelord :HR-strategies; attract; retain; generation Z; employer branding; talent management; recruitment; war for talent; HR-strategier; attrahera; behålla; generation Z; employer branding; talent management; rekrytering; war for talent;

    Sammanfattning : Titel: Kampen om rätt medarbetare. En studie om generation Z. Frågeställning: Vilka HR-strategier använder organisationer för att attrahera och behålla generation Z? Syfte: Uppsatsen syfte är att identifiera vilka HR-strategier organisationer använder för att attrahera och behålla medarbetare och hur de anpassar dem till generation Z. LÄS MER

  3. 3. Föreställningen om mjölk – en kritisk diskursanalys av kommunikationen på mjolk.se

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Timmy Weiffert; Gabriella Persson; [2015]
    Nyckelord :Strategisk Kommunikation; Foucault; Kritisk diskursanalys; Mjölk; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur en organisation kan upprätthålla en viss föreställning genom strategisk kommunikation. Detta uppnås genom det empiriska exemplet mjölk, ett livsmedel som under lång tid framställts som objektivt, naturligt och vetenskapligt, vilket lett till en etablerad föreställning om att mjölk är nödvändig i vår dagliga kost. LÄS MER