Sökning: "Tina Viinikka"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Tina Viinikka.

  1. 1. Fröken Julie i svenskundervisningen : En kvalitativ studie av svensklärares valda fokusområden och didaktiska tillvägagångssätt med Fröken Julie, samt dramats legitimering och relevans i svenskundervisningen i gymnasiet.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Tina Viinikka; [2023]
    Nyckelord :Fröken Julie; didaktik; de didaktiska grundfrågorna; litteraturdidaktik; svenskämnets konceptioner och legitimering;

    Sammanfattning : August Strindbergs naturalistiska sorgespel Fröken Julie (1888) har varit en återkommande text både under mina universitetsstudier och i gymnasieskolan. Det har väckt min nyfikenhet kring hur svensklärare undervisar med Fröken Julie och varför detta drama ofta används i svenskundervisningen i gymnasiet. LÄS MER

  2. 2. Fröken Julie i svenskundervisningen : En kvalitativ studie av svensklärares valda fokusområden och didaktiska tillvägagångssätt med Fröken Julie, samt dramats legitimering och relevans i svenskundervisningen i gymnasiet.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Tina Viinikka; [2023]
    Nyckelord :Fröken Julie; didaktik; de didaktiska grundfrågorna; litteraturdidaktik; svenskämnets konceptioner och legitimering;

    Sammanfattning : August Strindbergs naturalistiska sorgespel Fröken Julie (1888) har varit en återkommande text både under mina universitetsstudier och i gymnasieskolan. Det har väckt min nyfikenhet kring hur svensklärare undervisar med Fröken Julie och varför detta drama ofta används i svenskundervisningen i gymnasiet. LÄS MER

  3. 3. Sva-lärares upplevelser av fjärrundervisning : En kvalitativ studie av sva-lärares olika pedagogiska tillvägagångssätt i fråga om interaktion och språkinlärning med anledning av pandemin.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Tina Viinikka; Kim Badion; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Utbrottet av covid-19 fick världen att ställa om sig till ett socialt distanserat liv. Detta resulterade i att den fysiska klassrumsmiljön i vissa skolor övergick till att bedriva studier på distans som i dag benämns som fjärrundervisning. LÄS MER