Sökning: "Tjänstebeskrivning"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Tjänstebeskrivning.
1. ”. . . min förlängda arm ute i verksamheten . . .” : En kvalitativ intervjustudie kring rektorers syn på resursanvändandet av specialpedagogen som kvalificerad samtalspartner i en skolutvecklande kontext
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Denna studie har fokuserat på specialpedagogen som kvalificerad samtalspartner i en skolutvecklande kontext då en brist av aktuell forskning inom ämnet identifierats. Syftet för studien var att bidra med kunskap om hur specialpedagogens roll som kvalificerad samtalspartner, utifrån rektorers framställan, skulle kunna bidra till skolutveckling kopplat till skolans inre organisatoriska nivåer. LÄS MER
2. När hela havet stormar -vem kan du då hålla i handen? : En studie i hur managementkonsulter skapar legitimitet för sina tjänster
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : Sammanfattning Managementkonsultation är en snabbt växande världsomfattande bransch som omsätter 7 miljarder kronor i Sverige årligen. Managementkonsulters tjänstebeskrivning är ofta vag och konsulter har ofta olika expertområden vilket medför en osäkerhet för potentiella klienter. LÄS MER
3. Tjänstebaserat informationssystem på en flygplats : - en undersökning kring säkerheten hos olika mellanprogram samt en implementation av en Web Service
Master-uppsats, Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Arbetet har gjorts åt Saab Security Systems i Växjö. Syftet med arbetet har varit att ta fram ett generellt distribuerat informationssystem som ska användas för informationsspridning på en flygplats. LÄS MER
4. Den kommunala tjänstekatalogen : Hur samlar och beskriver man kommunala tjänster och e-tjänster?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : I rapporten undersöks vad tjänsteorientering kan bidra med vid utveckling av kommunal verksamhet. Syftet med rapporten är att undersöka hur tjänstekataloger kan användas för att i kommunal miljö underlätta arbetet med att utveckla verksamheten och i förlängningen skapa e-tjänster riktade mot medborgare. LÄS MER