Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Distansarbetets omvälvande effekter. Dess påverkan på motivationen och ledarskapet på arbetsplatsen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alice Wernersson; Elin Swärdh Sandell; [2021-11-24]
    Nyckelord :Distansarbete; Motivation; Ledarskap; Tjänstebolag; Arbetsplatsen;

    Sammanfattning : Bakgrunden till studien grundar sig i den ökade mängden distansarbete till följd av Covid-19. Flera företag har på grund av detta fått genomgå stora organisatoriska förändringar som medfört många utmaningar. LÄS MER

  2. 2. KAN ARTIFICIELL INTELLIGENS GÖRA OSS EN TJÄNST? : En studie om svenska försäkringsbolags arbete med artificiell intelligens och CRM

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Isak Hemmingsson; Axel Wedebrand; [2020]
    Nyckelord :crm; ai; artificiell intelligens; artificial intelligence; trysch; customer relationship management; försäkring; försäkringar; försäkringsbolag; finance; finans; fintech; chatbot; lansforsakringar; dina; hedvig;

    Sammanfattning : För många framgångsrika service- och tjänstebolag är Customer RelationshipManagement, eller CRM-system, ett fundamentalt och nödvändigt verktyg som företag brukar för att möjliggöra en förhöjd kundupplevelse och kundnöjdhet för företagetskunder. På senare år har artificiell intelligens genom sin utveckling sett en ökning av potentiella användningsområden och sedermera introducerats inom diverse branscher tack vare dess effektivisering av dessa användningsområden. LÄS MER

  3. 3. CRM på Sociala Medier : En kvalitativ studie om hur SME-företag bearbetar &skapar nya kundrelationer på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Oscar Wennberg; Yasa Abdulla Karim; [2018]
    Nyckelord :Social Media; CRM; Customer Relations; SME; Sociala Medier; CRM; Kundrelationshantering; SME;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka hur olika mindre och medelstora företag (SME-företag) använder sociala medier i sitt CRM-arbete (kundrelationshanteringsarbete) för att skapa nya men också vidareutveckla och bearbeta redan befintliga kundrelationer. Metod: Uppsatsen bygger på en kvalitativ metod med en deduktiv ansats, med fokus på dokumentstudier på webben. LÄS MER

  4. 4. Tjänsteinnovation inom konsultbolag En fallstudie i hur konsultbolag arbetar med tjänsteinnovation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Daniel Viktorsson; Klaudia Wybraniec; [2017-09-05]
    Nyckelord :Tjänsteinnovation; Innovation; Konsultbranschen; IT-konsultbolag;

    Sammanfattning : Digitalisering i kombination med omställningen av ekonomin från produktbaserad till tjänstebaserad har inneburit ett ökat behov av att aktivt arbeta med tjänsteinnovation, framförallt i tjänstebolag som konsultbolag. Trots detta behov finns en brist på forskning kring hur tjänstebolag som konsultbolag arbetar med tjänsteinnovation. LÄS MER

  5. 5. Revisorbyte : hur reagerar marknaden vid tillkännagivandet om ett revisorbyte

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Samih El-borchali; Sophie Nilsson; [2015]
    Nyckelord :Revisorn; EMH; Event studie;

    Sammanfattning : The study is an event study aimed to investigate whether the announcement of a change of auditor has any effect on the market. The essay thus examine whether it is possible to note a change in corporate stock prices in connection with the notice of the change. LÄS MER