Sökning: "Tjänstebranschen"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet Tjänstebranschen.

  1. 1. Monetära och icke-monetära belöningar. Individuella faktorers påverkan på individers motivation i ett tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Benjamin Zandén; Victor Diana; [2022-09-09]
    Nyckelord :Belöningar; Faktorer; Motivation; Enkät; Tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Motivation är ett omdiskuterat begrepp där det finns en lång lista på teorier som försöker förklara vad människor motiveras av. Eftersom det skiljer sig väldigt mycket i innebörden av motivation för varje individ blir begreppet svårdefinierat. LÄS MER

  2. 2. Kristiders påverkan på restaurangverksamheters överlevnad : En kvalitativ studie om ett urval restaurangers arbete med innovativ marknadsföring för att utmana Covid19

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Clara Sarkash; [2022]
    Nyckelord :Covid19; Innovativ marknadsföring; Marknadsföringsmixen; tjänstebranschen; restauranger.;

    Sammanfattning : På grund av pandemin var det många företag som fick ställa om sina verksamheter för att överleva vilket har lett till stora nivåer av innovationskraft, inte minst inom marknadsföring. Innovativ marknadsföring beskrivs som påhittig samt förnyande och handlar om att gå utanför boxen för att generera ett högre kundvärde och bli mer konkurrenskraftig. LÄS MER

  3. 3. Företagskultur – en viktig faktor för att bedriva miljöinnovation? : En studie om sambandet mellan företagskultur och miljöinnovation inom den svenska tillverkningsbranschen och tjänstesektorn

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Lovisa Neuman; [2020]
    Nyckelord :Environmental innovation; innovation; corporate culture; manufacturing industry; service sector; Miljöinnovation; innovation; företagskultur; tillverkningsbranschen; tjänstesektorn;

    Sammanfattning : De miljörelaterade utmaningarna som världen står inför medför en ökad press på företag från intressenter att bedriva sin verksamhet på ett sätt som inte skadar miljön utan berikar den. En förutsättning för att kunna möta miljöutmaningarna anses vara att företag i högre utsträckning bedriver innovation där hänsyn tas till dessa miljörelaterade problem, så kallade miljöinnovationer. LÄS MER

  4. 4. Min hälsa, mitt ansvar?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofia Vallentin; Linnea Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :Hälsopromotion; friskvård; ansvarsparadox; hälsa; sjukfrånvaro; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problemområde: Ökad ohälsa i arbetslivet där det råder delade meningar kring vem som skall ta ansvar för att främja de anställdas hälsa. Syfte: Bidra med kunskap till Service Management med inriktning hälsa utifrån Hälsopromotion där fokus ligger på attityden kring ansvaret för att främja hälsan i arbetslivet. LÄS MER

  5. 5. Högre avkastning genom 3:12-reglerna : En kvalitativ studie om hur förutsättningarna till inkomstomvandling skiljer sig mellan fåmansföretag och hur syftet med reglerna efterlevs

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Axel Kennestig; Niklas Sjöström; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och problemformulering Syftet med uppsatsen är att studera hur förutsättningarna till inkomstomvandling skiljer sig mellan fåmansföretag. Vidare är syftet att studera hur statens syfte med 3:12-reglerna efterlevs. LÄS MER