Sökning: "Tjänsteförsäljning"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Tjänsteförsäljning.
1. The challenges and improvement opportunities in a product-service sale process from a salesperson’s perspective : A case study at Scania
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell miljöteknikSammanfattning : The objective of this thesis is to identify how a salesperson perform the product-service sale process, through investigating the salesperson’s conditions, challenges, and improvement opportunities within. Based on this, recommendations are given regarding how the product-service sale process can be improved, and how to develop the ideal sale process. LÄS MER
2. Vilka egenskaper värdesätter rekryterare inom komplex tjänsteförsäljning? : En studie genomförd med personlighetsverktyget "The Big-Five"
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Vilka egenskaper värdesätter rekryterare inom komplex tjänsteförsäljning? – En studie genomförd med personlighetsverktyget ”The Big-Five” Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Philip Grabert och Philip Sandberg Handledare: Jonas Kågström Nyckelord: Big Five, recruiters, sales recruiters, recruitment matching, recruiting methods Datum: 2018 – Maj Syfte: Syftet med denna studie är att beskriva och analysera vilken personlighetsprofil enligt Big-Five teorin, som rekryteringsansvariga verksamma inom komplex tjänsteförsäljning söker. Ansats/Metod: Studien utgår från en kvantitativ metod som via insamling av data från ett deduktivt förhållningssätt utgår från en positivistisk förutsättning. LÄS MER
3. Positiv affekts påverkan på kundens beslutsfattande
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att förstå hur positiv affekt påverkar kunders beslutsfattande avseende val av tjänsteleverantör vid köp av tjänst. Positiv affekt är en känsla som avspeglar den utsträckning en person känner sig entusiastisk, aktiv och alert (Watson, Clark & Tellegen, 1988). LÄS MER
4. Tjänsteförsäljning företag-till-företag - En studie på bemanningsbranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Tjänsteförsäljning företag-till-företag – En studie på bemanningsbranschen Seminariedatum: 2011-01-14 Ämne/kurs: FEKP01, Strategi, Examensarbete magisternivå, 15 hp Författare: Karolin Jönsson och Amelie Larsson Handledare: Ola Mattisson Fem nyckelord: Tjänsteförsäljning, bemanningsföretag, tjänstekvalitet, relationer, flexibilitet. Syfte: Syftet med denna uppsats är att skapa en teoretisk referensram för att beskriva och analysera centrala faktorer vid tjänsteförsäljning företag-till-företag. LÄS MER
5. Beställarkompetens eller relationsbyggande? : Om begreppsförvirring i jakten på ett gott SAM-arbete
Magister-uppsats, KTH/Skolan för teknik och hälsa (STH)Sammanfattning : I svensk litteratur om företagshälsovård (FHV) och inköp eller upphandling av FHV förekommer begreppet beställarkompetens. Det används som ett sätt att beskriva brister i hur inköp av företagshälsovårdande tjänster planeras och genomförs. LÄS MER