Sökning: "Tjänstekvalitet"

Visar resultat 21 - 25 av 164 uppsatser innehållade ordet Tjänstekvalitet.

  1. 21. Pris kontra kvalitet : En kvalitativ studie om hur upphandlare inom offentlig sektorbalanserar spänningen mellan pris och kvalitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johansson Niklas; Gjers Erik; [2020]
    Nyckelord :New Public Management; utkontraktering; offentlig sektor; offentlig upphandling; upphandlare; pris; kvalitet;

    Sammanfattning : Inom den offentliga sektorn har det blivit allt vanligare att myndigheter anlitar utomståendeleverantörer för att genomföra arbete åt myndigheten, så kallad utkontraktering. Attupphandlingarna genomförs affärsmässigt och att myndigheter får så hög kvalitet sommöjligt i förhållande till det pris som betalas är av stor vikt då det handlar om skattemedel. LÄS MER

  2. 22. Studieförbund och tjänstekvalitet : Kvalitetsmätning i praktiken av studieförbundens kurser

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Martin Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :Service quality; SERVPERF; Study association; Quality measurement; Quality.; Tjänstekvalitet; SERVPERF; Studieförbund; Kvalitetsmätning; Kvalitet.;

    Sammanfattning : Tjänster och tjänsteproduktion har blivit allt viktigare i dagens samhälle inom en rad olika områden. En konsekvens av detta är att konkurrensen om kunderna har hårdnat och att såväl företag som organisationer måste finna nya sätt att skapa värde för sina kunder. LÄS MER

  3. 23. En studie om kundupplevelsen av Software-as-a-Service

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nojen Rezgar Salam; Emil Ljunggren; [2019]
    Nyckelord :Customer experience; Relationshipmarketing; B2B relationships; Kundupplevelse; Relationsmarknadsföring; B2B relationer; Kundresa; Kundnöjdhet; Tjänstekvalitet; Software-as-a-Service;

    Sammanfattning : Bakgrund Mjukvaruindustrin har vuxit och fortsätter växa i en hög takt och allt fler tjänster erbjuds som molnbaserade prenumerationer, Software-as-a-Service (SaaS). Forskning menar att produkterna som erbjuds mer eller mindre innehåller samma funktionalitet så leverantörer måste lägga fokus på kundupplevelsen för att fortsätta vara konkurrenskraftiga. LÄS MER

  4. 24. Radikal Kundinvolvering : - innovativt samskapande för tjänstekvalitet

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Johanna Karlsson; Kirsi Minkkinen; [2019]
    Nyckelord :Customer involvement; Radical Customer Involvement; customer orientation; co-creation; effects of customer involvement; Lead Users; Total Quality Management TQM ; service development.; Kundinvolvering; Radikal Kundinvolvering; kundorientering; samskapande; effekter kundinvolvering; Lead Users; Offensiv kvalitetsutveckling TQM ; tjänsteutveckling.;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har visat att kundinvolvering kan ske på olika nivåer, där dehögsta nivåerna bidragit till bland annat ökad kundnöjdhet, konkurrenskraftigafördelar och förbättrat införande av nya tjänster hos organisationerna. Syftet medstudien har varit att bidra med kunskapsutveckling kring Radikal Kundinvolveringinom tjänstesektorn. LÄS MER

  5. 25. Kund- och medarbetarnöjdhet samt dess förbättringsmöjligheter : En studie gjord i en serviceleverans

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Terese Johansson; Maria Lundin; [2019]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Employee satisfaction; Improvement; Service quality; Service delivery; Förbättring; Kundnöjdhet; Medarbetarnöjdhet; Servicekvalitet; Serviceleverans; Tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : The study has been made in association with a facility management company where the service delivery to a specific customer has been studied. The purpose of the study is to map the main factors that makes both the customer, and the employees that work in the delivery process, satisfied in order to get the rating for customer and employee satisfaction up. LÄS MER