Sökning: "Tjänsteleverantör"
Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade ordet Tjänsteleverantör.
1. Kommunernas Dilemma En kvalitativ studie om privatiseringen av de svenska stadsnäten
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att analysera varför vissa svenska kommuner sålt sina fiberstadsnät till privata aktörer och därefter lyfta potentiella framtida utmaningar dagens fibermarknad kan stå inför. Uppsatsen har genomfört intervjuer med respondenter från kommuner som sålt sina stadsnät, IP-Only som privat aktör, Helsingborgs kommun som inte sålt sitt stadsnät och branschexperter från Svenska Stadsnätsföreningen och Post- och Telestyrelsen. LÄS MER
2. From Data to Decisions: Decisive Factors Influencing Swedish IT SMEs Adoption of Business Intelligence Systems
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Research Question: Which are the decisive factors that impact the adoption of business intelligence systems (BIS) among IT SMEs in Sweden? Purpose: This paper aims to examine Swedish SMEs and understand which decisive factors have an impact on the decision makers and their adoption of BIS. This study aims to study SMEs that have already adopted BIS. LÄS MER
3. Tvåfaktorsautentisering hos svenska små och medelstora företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I takt med att digitaliseringen i samhället ökar så ökar också risken för att bli utsatt för cyberbrott eller cyberattacker. För att skydda viktiga data och information så finns flera olika metoder, bland annat tvåfaktorsautentisering. LÄS MER
4. Marknadsförares attityd av marknadsföringstrenderna händelser, reels och Tiktok : En kvalitativ undersökning av marknadsföringstrender
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : I takt med digitaliseringen tillförs ständigt nya marknadsföringsmöjligheter där tidigare forskning betraktar sociala medier som en aktuell marknadsföringsstrategi, där främst videobaserade funktioner uppmärksammats och blivit en marknadsföringstrend. Därför är det vanligt att se marknadsföring som ofta sker genom online videos där händelser, reels och Tiktok identifieras som starka marknadsföringsverktyg som är aktuella och trendar. LÄS MER
5. Kvalitetsmätning av videoströmmar hos en internetleverantör : En jämförelse mellan en kommersiell- och en open source-lösning
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : Företaget är en tjänsteleverantör av olika tjänster, bl.a. IPTV. De använder sig idag av en kostsam lösning för att monitorera och analysera IPTV-strömmar och ser sig därför efter en mer kostnadseffektiv lösning. LÄS MER