Sökning: "Tjänstelogik"

Visar resultat 11 - 15 av 29 uppsatser innehållade ordet Tjänstelogik.

  1. 11. Att ta betalt för tjänster : Hur mindre företag kan gå tillväga för att ta rätt betalt vid tjänstefiering

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörsvetenskap och fysik (from 2013)

    Författare :Karl Arvidsson; [2020]
    Nyckelord :servitization; insourcing; small enterprises; tjänstefiering; insourcing; ta betalt; små företag;

    Sammanfattning : Tjänstefiering är en strategi som förekommer allt oftare inom tillverkande företag. Genom att komplettera ett befintligt produktutbud med tjänster försöker företag tillgodose kunders behov, skaffa sig konkurrensmässiga fördelar och öka verksamhetens lönsamhet. LÄS MER

  2. 12. Säkerhet och trygghet är allt! : Möjligheten att anpassa garantin efter behov.

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Herman Karlsson; Elias Jemtrén; [2020]
    Nyckelord :Guarantee; customer experience; service logic; value creation; Garanti; kundupplevelse; tjänstelogik; värdeskapande;

    Sammanfattning : Sammanfattning Studieobjekt: Anställda och kunder till ett värmepumpsföretag. Problemområde: Garanti är ett ämne som studerats mycket de senaste 40 åren. Inriktningen har gjorts mot garantier vid tjänsteerbjudanden och fokuserats på marknadsföringsaspekten. LÄS MER

  3. 13. Platsmarknadsföring och kommuner : En studie av tre svenska kommuners framtagning och användning av ett platsvarumärke

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Lisa Palm; [2019]
    Nyckelord :Platsmarkandsföring; platsvarumärke; kommuner; varulogik; tjänstelogik.;

    Sammanfattning : This study aims to examine three Swedish municipalities place brand. The three municipalities Uppsala, Västerås and Enköping have been chosen as case studies based on their size since each of them represents a big, medium and a small sized municipality. LÄS MER

  4. 14. Vem utbildar vem? : En fallstudie om hur frontpersonalens kunskap uttnyttjas inom Telia

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tove Augustsson; Vilhelmiina Aalto; [2019]
    Nyckelord :tjänstelogik; värdeskapande; samskapande av värde; interaktion; frontpersonal; organisatoriskt lärande; telekombranschen;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har synen på värdeskapande inom marknadsföring ändrats och kunden har fått en större roll i den värdeskapande processen. Kundernas ökade inflytande har lett till att företag måste ta mer hänsyn till deras behov och preferenser. LÄS MER

  5. 15. Från telefonsamtal till mikrofon : En studie om aktörers samarbete för att genomföra en konsert

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Max Hemström; Martin Johnsson; Joel Mellström; [2018]
    Nyckelord :värdeskapande; musik; svenska musikbranschen; B2B; service management; tjänstelogik;

    Sammanfattning : Enligt Musiksverige.se är konserter och liveframträdanden den del av musikindustrin som på senare år generar allra mest pengar per år. Live har alltid varit en stor del av musikbranschen och för artisterna som står på scen. LÄS MER