Sökning: "Tjänstelogik"
Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade ordet Tjänstelogik.
21. Tjänsteutveckling i skogssektorn : en fallstudie av Södras ekonomiska rådgivning
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Dagens tjänstesektor växer sig allt starkare vilket ställer krav på konkurrenskraftiga tjänsteerbjudanden. För skogsnäringen innebär det ett större fokus på att erbjuda helhetslösningar till skogsägarna. En tjänst som har framtiden för sig är rådgivning inför generationsskiften då 1/3 av skogsägarna är över 65 år. LÄS MER
22. Undvik floppen : En kvalitiativ stuide om hur ett fastighetsbolag kan öka sin kundförståelse till syfte för tjänsteuveckling
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att studera och analysera ett fastighetsbolags tillvägagångssätt i utvecklandet av nya tjänster och sedan ge konkreta förslag på hur denna process kan förbättras. Dessa förslag har sedan till syfte att kunna hjälpa bolaget i framtagandet av tjänster som ska matcha användarens behov och leda till en minskad risk att lansera tjänster som floppar. LÄS MER
23. Inifrån och ut? : Samskapande processer i bostadsbolaget Mimer
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : The view of how value is created for customers have increasingly been changing. Especially, it is about how more and more companies have come to realize that they can generate greater value by co-create services together with the customer. LÄS MER
24. En vän med en bil : Användarnas roll i utvecklingen av bildelningstjänster
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats är att undersöka hur användare involveras i produktutvecklingen av bildelningstjänster genom att studera kommunikationen mellan företag och användare, samt skapa en teoretisk modell som förklarar den innovativa dialogen mellan företag och användare. Studien använder en abduktiv ansats och för att samla in information har semistrukturerade intervjuer genomförts med representanter från fyra bildelningsföretag; GoMore, Audi unite, Mobilsamåkning AB och Sunfleet. LÄS MER
25. Att möta kundens verkliga behov : En studie om kundinvolvering hos Försäkringskassan
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : .... LÄS MER