Sökning: "Tjänstelogik"

Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade ordet Tjänstelogik.

  1. 21. Tjänsteutveckling i skogssektorn : en fallstudie av Södras ekonomiska rådgivning

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Jonas Samuelsson; [2017]
    Nyckelord :ekonomi; generationsskifte; intervjuer; kommunikation; kvalitativ; relationer; relationsmarknadsföring; tjänstekvalitet; utvärdering; communication; economy; evaluation; generational; interview; relations; relationship marketing; service quality; qualitative;

    Sammanfattning : Dagens tjänstesektor växer sig allt starkare vilket ställer krav på konkurrenskraftiga tjänsteerbjudanden. För skogsnäringen innebär det ett större fokus på att erbjuda helhetslösningar till skogsägarna. En tjänst som har framtiden för sig är rådgivning inför generationsskiften då 1/3 av skogsägarna är över 65 år. LÄS MER

  2. 22. Undvik floppen : En kvalitiativ stuide om hur ett fastighetsbolag kan öka sin kundförståelse till syfte för tjänsteuveckling

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Victor Centerholt; Cedervad Sanna; [2017]
    Nyckelord :Tjänsteinnovation; tjänstelogik; öppen innovation; design tänkande; ledande;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att studera och analysera ett fastighetsbolags tillvägagångssätt i utvecklandet av nya tjänster och sedan ge konkreta förslag på hur denna process kan förbättras. Dessa förslag har sedan till syfte att kunna hjälpa bolaget i framtagandet av tjänster som ska matcha användarens behov och leda till en minskad risk att lansera tjänster som floppar. LÄS MER

  3. 23. Inifrån och ut? : Samskapande processer i bostadsbolaget Mimer

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Betina Kruse; Johannes Wretljung Persson; [2016]
    Nyckelord :Innovation; co-creation; service-logic; value creation; customer needs; Innovation; samskapande; tjänstelogik; värdeskapande; kundbehov;

    Sammanfattning : The view of how value is created for customers have increasingly been changing. Especially, it is about how more and more companies have come to realize that they can generate greater value by co-create services together with the customer. LÄS MER

  4. 24. En vän med en bil : Användarnas roll i utvecklingen av bildelningstjänster

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Jakobsson; [2016]
    Nyckelord :bildelning; kollaborativ ekonomi; tjänstelogik; service-dominant logic; samskapande dialog;

    Sammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats är att undersöka hur användare involveras i produktutvecklingen av bildelningstjänster genom att studera kommunikationen mellan företag och användare, samt skapa en teoretisk modell som förklarar den innovativa dialogen mellan företag och användare. Studien använder en abduktiv ansats och för att samla in information har semistrukturerade intervjuer genomförts med representanter från fyra bildelningsföretag; GoMore, Audi unite, Mobilsamåkning AB och Sunfleet. LÄS MER

  5. 25. Att möta kundens verkliga behov : En studie om kundinvolvering hos Försäkringskassan

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Linda Gustafsson; Caroline Berglind; [2016]
    Nyckelord :Kundinvolvering; tjänstelogik; Tjänsteutveckling; Kundbehov;

    Sammanfattning : .... LÄS MER