Sökning: "Tjänstesektorn"
Visar resultat 1 - 5 av 186 uppsatser innehållade ordet Tjänstesektorn.
1. Samskapande för värdegenerering : En kvalitativ studie om kundinvolvering vid digitala transformationer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den digitala utvecklingens accelererande hastighet i samhället har förändrat hur människor lever sina liv. Kunders krav och förväntningar har förnyats vilket har förändrat tjänsters natur och hur organisationer och kunder interagerar med varandra. LÄS MER
2. Distansarbete på ett tjänsteföretag: Utmaningar och möjligheter i en föränderlig arbetsmiljö
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I början av 2020 drabbades världen av Covid-19 pandemin som både påverkade människor och företag. På grund av restriktioner från Folkhälsomyndigheten tvingades företag i Sverige att ställa om till att arbeta på distans. LÄS MER
3. Bra chefer = Motiverade medarbetare : En kvalitativ studie om ledarskapets roll för motivation inom tjänstesektorn
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka hur chefer inom tjänsteföretag kan anpassa sitt ledarskap utifrån både medarbetare och chefers uppfattningar om motivation och ledarskap, för att i sin tur öka motivationen hos medarbetarna. Undersökningen utgår från ett flertal teorier inom ledarskap och motivation för inhämtandet av det empiriska materialet. LÄS MER
4. Betaltjänster i Sverige : En kvalitativ studie om hur svenska FinTech- företags utveckling förhåller sig till traditionella banker och marknaden för betaltjänster
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : There is a shift in the way financial services are provided in relation to alternative payment methods, with FinTech being a significant factor in this trend. This trend continues to grow in popularity, which is why FinTech has become such an important part of the payments market. LÄS MER
5. Belöningssystem - moroten till motivation hos säljare? : En studie om belöningars koppling till motivation hos anställda i försäljningsverksamheter inom den privata tjänstesektorn
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Verksamheter arbetar för att erhålla en hög målkongruens, att alla anställda ska sträva mot verksamhetens gemensamma mål. Försäljningsverksamheter använder sig av belöningssystem som styrmedel och dessa kan utformas på olika sätt beroende på verksamhetens mål och syfte. LÄS MER