Sökning: "Tobacco industry"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden Tobacco industry.
1. Visuella komponenter som sätter tobaksfria nikotinprodukter i centrum : En kvalitativ semiotisk bildanalys med kompletterande textanalys av Vont, Volt och Zone X visuellla kommunikation på Instagram
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Följande studie granskar kommunikationen från tobaksfria nikotinföretag på Instagram. Syftet är att inom forskningsfältet marknadskommunikation, undersöka den visuella kommunikationen och kompletterande textuella element på Instagram och vilka kommunikativa strategier företagen använder sig av. LÄS MER
2. MARKNADSFÖRING AV TOBAKSVAROR : Särskilt om marknadsföring över internet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER
3. CSR som legitimeringsstrategi : En textanalys av kommunikationen kring socialt ansvar hos Swedish Match och Japan Tobacco International
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : An organisation's survival depends on being considered legitimate through the eyes of society. Through CSR-work, organisations strive to appease stakeholders in order to reach and maintain legitimacy. In controversial industries this work is significantly harder, for such businesses often cause harm to human health, society and/or environment. LÄS MER
4. Navigating the Sea of Sameness : Exploring Product Differentiation Strategies within the Swedish Nicotine Pouch Market
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : In light of the exponential growth of the nicotine pouch industry, major tobacco-industry players have shown increasing interest in newer nicotine and tobacco products, despite the lack of discernible differences them. Therefore, this study aims to investigate the differentiation strategies of companies within the Swedish nicotine pouch market, and further, the long-term competitiveness of these strategies. LÄS MER
5. Unga konsumenters uppfattning av nikotinföretags marknadsföring : En kvalitativ studie som undersöker unga konsumenters köpprocess
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Nikotinpåsar är en relativt ny produktkategori som har setts öka bland ungdomar de senaste åren, vilket anses oroväckande då det leder till att individer lockas in i ett nikotinberoende i ung ålder. Ur ett marknadsföringsperspektiv skiljer den beroendeframkallande nikotinpåsen som produkt jämfört med andra tobaks- och nikotinprodukter i form av att det är tillåtet att marknadsföra den. LÄS MER