Sökning: "Tobias Lindahl"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Tobias Lindahl.
1. Hur påverkar sjuksköterskornas arbetsmiljö patientsäkerheten? : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Introduktion/Bakgrund: Samhället ställer höga krav på sjukvården och sjuksköterskors arbete kring patienten. Sjuksköterskor utgår från 6 kärnkompetenser och har ett ansvar för att säker omvårdnad minskar antalet vårdskador. LÄS MER
2. Den nya musikindustrin - skivbolagens förändrade villkor
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Skivbolagen har inte lyckats anpassa sig till marknadens rådande klimat. Därför vill vi analysera och ge förslag till hur de fem stora svenska skivbolagen ska kunna behålla en stark ställning inom musikbranschen, även när skivförsäljningen minskar och den digitala användningen ökar. LÄS MER
3. Study of Local Binary Patterns
Magister-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskapSammanfattning : This Masters thesis studies the concept of local binary patterns, which describe the neighbourhood of a pixel in a digital image by binary derivatives. The operator is often used in texture analysis and has been successfully used in facial recognition. LÄS MER
4. Country of Origin som marknadsföringsinstrument
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Country of Origin som marknadsföringsinstrument - Om betydelsen av ursprungsland vid marknadsföring i ett internationellt perspektiv Problem: Vilken betydelse har ursprungsland (COO) för konsumentens köppreferenser? Går det att upptäcka skillnader i COO-begreppets betydelse för produkter med hög respektive låg upplevd risk? Syfte: Att kartlägga och förstå fenomenet ursprungsland/Country of Origin vid marknadsföring i ett internationellt perspektiv Metod: Genomgång och översikt av för kunskapsområdet relevant aktuell litteratur. Kvantitativ undersökning av betydelsen av COO för svenska konsumenters köppreferenser vid hög respektive låg upplevd risk. LÄS MER