Sökning: "Tobias Nilsson"

Visar resultat 16 - 20 av 101 uppsatser innehållade orden Tobias Nilsson.

  1. 16. ”MAN SKA HA JÄVLIGT KUL PÅ JOBBET” : En kvalitativ studie om hur organisationskultur och interna marknadsföringsaktiviteter påverkar anställdas intentioner att stanna inom en organisation

    Master-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Tobias Nilsson; Oliver Tidblad; [2021]
    Nyckelord :Internal marketing; Internal Branding; Employer branding; Organizational culture; Intention to stay; Transformational leadership; Employee turnover;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate employees in knowledge-intensive organizations' intentions to stay in their workplace and to see if organizational culture and internal marketing activities have an effect to reduce voluntary staff turnover.There are several factors which affect employees' intentions to leave or stay in their current work position. LÄS MER

  2. 17. Flock O’ War - A Procedural Strategy Game Based on Real-Time Flocking Behaviour

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Erik Jergéus; Maria Fornmark; Max Arfvidsson Nilsson; Sigbjørn Kjesbu Drøsshaug; Simon Olsson; Tobias Karlsson; [2020-10-30]
    Nyckelord :flocking behaviour; aggregations; video-game; strategy; procedural generation; human; simulation; unity;

    Sammanfattning : In nature, it is common for animals to move together in a cohesive pattern, but without any apparent direction. This is referred to as flocking, herding or schooling etcetera depending on the species. LÄS MER

  3. 18. Nyttan av att uppnå god miljöstatus i den svenska Östersjön

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Nicole Lidholm; Tobias Nilsson; [2020-07-02]
    Nyckelord :Samhällsvetenskapligt miljövetarprogram; contingent valuation; betalningsvilja; miljöekonomi; kollektiv vara; externa effekter; marine strategy; framework directive; havsmiljödirektivet; god miljöstatus;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to evaluate the benefit of achieving Good Environmental Status in the Swedish Baltic Sea. This was made possible by evaluating the descriptors of the Marine Strategy Framework Directive through a Contingent Valuation study answered by the citizens of Sweden in 2019. LÄS MER

  4. 19. Elevers attityder till matematik : En enkätstudie i årskurs 2 och 3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för utbildningsvetenskap inriktning grundskola, gymnasium och specialpedagogik

    Författare :Lisa Nilsson; Tobias Wångnell; [2020]
    Nyckelord :self-efficacy; beliefs; Matematik; attityd; känslor; affekt; motivation;

    Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete är att diskutera och förtydliga begreppet attityd med koppling till matematik i årskurs 2 och 3. Vi gör det för att förtydliga att begreppet attityd består av olika konstrukter som skär in i begreppet och kan därför inte benämnas som ett enskilt begrepp. LÄS MER

  5. 20. The experienced value journey of slow fashion consumers: from pre-purchase to post-purchase of apparel

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Eddie Nilsson; Tobias Grieg-Halvorsen; [2020]
    Nyckelord :Slow fashion; slow fashion consumption; relationship marketing; perceived value; value-in-use; pre-purchase; post-purchase; extrinsic cues; price; quality; style; awareness; trust.;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this research is to explore how consumers of slow fashion experience value of apparel in relation to price, quality, appearance and style, awareness, and trust.Research questions: How do the extrinsic cues in relation to slow fashion influence the value journey of slow fashion consumers? What is the experienced value journey of slow fashion consumers from pre-purchase to post-purchase of apparel?Methodology: data was collected through semi-structured interviewing with eight participantsFindings: The research identified that slow fashion consumers undergo a value journey based on five components: their knowledge, altruistic concerns, personal investment, expectations, and their emotional connection. LÄS MER