Sökning: "Tobias Skövde"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden Tobias Skövde.
1. UTVÄRDERING AV INTRODUKTIONSNIVÅN I ETT INDIESPEL : Användbarhetstestning och utvärdering av designprinciper för introduktionsnivån i A-Star Theft
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Introduktionsnivåer i spel har som mål att lära spelaren de spelmekaniker de behöver kunna för att ha en optimal upplevelse genom resten av spelet. Alla spel lyckas dock inte med att skapa en framgångsrik introduktionsnivå vilket kan resultera i att användarna tappar intresse i spelet. LÄS MER
2. Molntjänster inom sjukvården : En kvalitativ studie om kritiska faktorer vid implementering av molntjänster inom hälso- och sjukvården
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Den svenska sjukvården har dagliga problem med många olika system och arbete läggs på uppgifter som inte faller in i den klassiska arbetsuppgiften. I en bransch som sjukvården så kan det vara livsavgörande med effektivisering. Ett ämne som är mycket tilltalat är molntjänster på grund av dess skalbarhet, prestanda och moderna teknik. LÄS MER
3. Doc-Overdue – An Automated Configuration File State Finder for Debian Systems
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Configuration files are a vital part of any server setup. Knowing what configuration files have been manipulated is vital in knowing what services are running and how they are configured on a system. Changes made to these configuration files must be manually documented or collected using some automated documentation tool. LÄS MER
4. Automatisk kalibrering av Tool Center Point via visionsystem
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : Elektroautomatik är ett företag som erbjuder helhetslösningar gällande automation. De arbetar med kunder och designar, tillverkar, implementerar samt erbjuder service av automationslösningar. LÄS MER
5. Olika designmönsters påverkan på spelstil
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Att identifiera och kategorisera mönster är etablerat inom både arkitektur och mjukvaruutveckling. Inom spelvetenskap är det fortfarande relativt ungt och outforskat. Mycket av den forskning som gjorts om det inom spelvetenskap bygger på det arbete Björk och Holopainen (2003) gjort. LÄS MER