Sökning: "Tobias Svensson"

Visar resultat 21 - 25 av 56 uppsatser innehållade orden Tobias Svensson.

  1. 21. Methodology for analysis of traffic-induced building vibrations

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggnadsmekanik; Lunds universitet/Institutionen för byggvetenskaper

    Författare :Rickard Torndahl; Tobias Svensson; [2017]
    Nyckelord :infinite elements; soil dynamics; structural dynamics; wave propagation; dynamic reduction; traffic-induced vibration; finite element method; building vibration; structural design; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Urban population growth leads to denser cities where buildings are being constructed closer to sources of vibration like motorways, railways and tramways. The risk of disturbing vibrations is thereby increasing which could affect residents and sensitive equipment, for instance equipment used in hospitals. LÄS MER

  2. 22. Konceptstudie av mekanisk förinställning i planetväxel

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för maskinteknik (MT)

    Författare :Marcus Svensson; Tobias Andersson; Rikard Dahlman; [2017]
    Nyckelord :Swepart; planetväxel; koniska kugghjul; beveloida kugghjul; lastfördelning; förinställning; viktreducering; konceptgenerering; konceptstudie; produktutveckling;

    Sammanfattning : Kraven på planetväxlars prestation blir allt högre samtidigt som tillverkningen ska ske snabbare och på ett allt mer effektivt sätt. Vid tillverkning av planet-, sol-och ringhjul så kan inte exakt diameter erhållas, detta samt andra brister leder till ojämn lastfördelning när fler än tre planethjul används. LÄS MER

  3. 23. Airborne Microorganisms. A methodology to examine viability of bioaerosols

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Tobias Svensson; [2016]
    Nyckelord :Airborne; Microorganisms; Bioaerosol; Norovirus; Pseudomonas syringae; Viability; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Transmission through air is a major pathway for spreading of diseases, but much about the process and survival of airborne microorganisms is still unknown. Epidemiological studies investigating the spread of diseases can only yield information on a population level. LÄS MER

  4. 24. Integrerad CSR : E​n fallstudie på Löfbergs internkommunikation och Corporate Social Responsibility

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Tobias Svensson; Jens Kassow; [2016]
    Nyckelord :CSR; organizational culture; employee engagement; Löfbergs; internal communication; case study; CSR; organisationskultur; employee engagement; Löfbergs; internkommunikation; fallstudie.;

    Sammanfattning : AbstractCorporate Social Responsibility is a term that means that organizations take responsibility for the implications that their business have on society, such as the social, economic or environmental impact. The term is becoming more common among organizations. In the future more organizations will likely get involved in issues regarding CSR. LÄS MER

  5. 25. Sociala medier som ett marknadsföringsfenomen : En studie om företags processer för att skapa innehåll och konsumenters engagemang

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alexander Johansson; Tobias Svensson; [2016]
    Nyckelord :Social media; the social marketing process; involvement on social media; segmentation by behavior; content marketing; social-CRM; co-CRM; firm-generated content; user-generated content; negativity bias; E-WOM; viral marketing; Social media; den sociala marknadsföringsprocessen; engagemang på sociala medier; segmentering utefter beteendemönster; innehållsmarknadsföring; social-CRM; co-CRM; företagsgenererat innehåll; användargenererat innehåll; negativity bias; E-WOM; viral marknadsföring.;

    Sammanfattning :   Frågeställningar: Hur ser företags processer ut för att skapa innehåll till sociala medier? Hur engagerar sig konsumenter till innehåll som företag publicerat på sociala medier? Syfte: Det huvudsakliga syftet med studien är att beskriva och förklara företags processer för att skapa innehåll till sociala medier och analysera konsumenters engagemang till innehåll som företag publicerat. Studien syftar även till att tillhandahålla en konceptuell figur för hur förloppet att skapa, publicera och följa upp innehåll mellan ett företag och ett konsultbolag ser ut. LÄS MER