Sökning: "Tomas Jan"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Tomas Jan.
1. Vad sker på taket? : En studie om tankarna bakom och användandet av det offentliga taket
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : Innan vi kommer in på vad som sker på tak reder arbetet ut hur takets yta kan ses i ett större sammanhang, vilka likheter och skillnader de har till andra outnyttjade ytor i våra städer. Arbetet begränsar sig därefter till att titta närmare på potentialen av att offentliga använda taket. LÄS MER
2. Svenska revisorers uppfattning av goodwillredovisning enligt IFRS
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Abstrakt Titel: Svenska revisorers uppfattning av goodwillredovisning enligt IFRS Nivå: C -uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Elin Elmehagen och Tomas Friberg Handledare: Jan Svanberg Datum: 2014- maj Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka svenska revisorers uppfattning av goodwillredovisning enligt internationella redovisningsstandarder, IFRS. Mer specifikt syftar studien till att undersöka huruvida svenska revisorer anser att det existerar ett manipulativt beteende vid goodwillredovisning enligt IFRS och vilka bakgrundsfaktorer som kan förklara revisorernas uppfattningar. LÄS MER
3. Skeppsbyggaren : Ett miljöcertifierat gestaltningsförslag med hållbar stadsplanering i fokus
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Avdelningen för bygg- energi- och miljöteknikSammanfattning : Gävle beräknas inom de kommande åren växa med cirka 500 invånare per år, vilket måste avspeglas i satsningar på bostäder, arbete och service. Fastigheten Skeppsbyggaren, mer känd som Philipsontomten, bär anor från svunna industriepoker och har sedan mitten av 1990-talet stått oexploaterad. LÄS MER
4. A Comparative Study of Traditional Marketing and Doing More with Less : The Case of Four Swedish Firms
Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : Background Marketing spending has grown dramatically over the last decade but the traditional market-ing strategies such as advertising in TV, on billboards and posters might not be as effective as they used to be. The phenomena, how to work with marketing with the use of limited capital, has attracted attention in different contexts lately. LÄS MER