Sökning: "Tommy Söderström"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Tommy Söderström.

  1. 1. Ungdomsidealet som möjligt marknadsföringsverktyg

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Söderström; Tommy Larsson; Petra Majs; [2004]
    Nyckelord :Referensgrupp; ungdomar; ålder; påverkan och ideal; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår uppsats är att, genom teoristudier, fokusgruppintervjuer och individuella intervjuer med kännare inom området, förstå hur och till vilken grad ungdomar som referensgrupp har inflytande på yngre medelålders- och medelålders människors konsumtionsmönster. Vidare har vi med vår efterforskning för avsikt, att utveckla marknadsförares förståelse kring ungdomsidealet i samhället och hur detta skall beaktas i marknadsföringsplaneringen. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesrelationer -en studie av Self-Concepts olika dimensioners betydelse

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Söderström; Tommy Larsson; [2004]
    Nyckelord :Self-Concept; Dimensioner av Self-Concept; relationen mellan konsument och varumärke; Brand Personality; Symbolisk konsumtion; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka individens olika dimensioner av jaget/Self-concept och dess betydelse för relationer mellan konsumenter och varumärken. Vi har valt att forma studien efter det existentiell-fenomenologiska paradigmet. Metoden är passande för att undersöka konsumenters erfarenheter av olika slag. LÄS MER