Sökning: "Tonalitet"

Visar resultat 6 - 10 av 51 uppsatser innehållade ordet Tonalitet.

  1. 6. "Vaccinvägrarna stoppar glädjen” : en kvalitativ textanalys av hur vaccinmotståndare gestaltas i nyhetsmedier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Journalistik

    Författare :Erica Eriksson; Louise Lund; [2022]
    Nyckelord :Vaccinmotståndare; covid-19; inflammatorisk debatt; bemötande; gestaltningsteorin; kvalitativ textanalys; nyhetsrapportering; General Works;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att studera hur vaccinmotståndare gestaltas i tidningarna Aftonbladet, Expressen, Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter. Studien undersöker vilken tonalitet, vilka formuleringar och vilka ordval journalisterna använder för att beskriva och framställa vaccinmotståndarna. LÄS MER

  2. 7. Vikten ligger i det som lämnas osagt : En kritisk diskursanalys av entymem i partiledardebatten i SVT:s Agenda

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sofia Petterson; Amanda Skoog; [2022]
    Nyckelord :Entymem; retorik; svensk politik; politisk kommunikation; debatt; kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : The study aims to increase the understanding of how the rhetorical device enthymeme is used in a Swedish party leader debate on the show Agenda on SVT. The study also chooses a more complex and problematized description of enthymemes where they are seen as more than rhetorical syllogisms, and which suggests they can act as methods for analyzing discursive practices. LÄS MER

  3. 8. Intimt på allvar? : en kvalitativ text- och bildanalys av den digitaliserade konkurrensen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elina Liljegren; Maja Lindström; Hilda Svensson; [2022]
    Nyckelord :Competition; customer value; differentiation; digitization; ecological sustainability; ethics; marketing; stereotypes; tonality; Differentiering; digitalisering; etik; ekologisk hållbarhet; stereotyper; konkurrens; kundvärde; marknadsföring; tonalitet.;

    Sammanfattning : Den ökade digitaliseringen har bidragit till en förändrad konkurrenskraft vilket har gjort det svårare för företag att uppnå unika fördelar och differentiering gentemot konkurrenterna. Den hårdnande konkurrensen har ökat kraven på företags sätt att tillmötesgå konsumenternas efterfrågan, behov samt utvecklandet av långsiktig lojalitet. LÄS MER

  4. 9. Ta hand om dig. /red, Krisinfo

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Maja Persson; Nanna Svensson; [2022]
    Nyckelord :Krisinformation.se; trust; engagement; content moderation; moderation strategies; crisis communication; social media; SCCT; rhetorical strategies; stylistic device; symbols; signal theory; Covid-19; tillit; engagemang; innehållsmoderering; modereringsstrategier; kriskommunikation; sociala medier; retoriska strategier; stilfigurer; symboler; signalteori; Social Sciences;

    Sammanfattning : We live in a crisis society where crises are a constant in our lives, furthermore people in a crisis are searching for information and understanding through social media, where misinformation and disinformation is spread. The aim of this study was to reach an increased understanding of what purpose Krisinformation. LÄS MER

  5. 10. Manifestering av varumärkesidentitet via hemsidor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Axel Cederholm; Ermin Bejtula; [2021]
    Nyckelord :varumärkesidentitet; manifestering; hemsida; varumärkeskapital; kärnvärderingar; logotyp; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att redogöra för hur verksamheter manifesterar deras varumärkesidentitet via deras hemsida. Litteraturgenomgången för undersökningen baserar sig på begreppet varumärkesidentitet och lyfter fram modeller och teorier relaterade till begreppet. LÄS MER