Sökning: "Tone Dag"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Tone Dag.
1. "Kvart-i-ge-upp" : Dåtid, nutid och framtid i Tone Schunnessons Dagarna, Dagarna, Dagarna
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/LitteraturvetenskapSammanfattning : En undersökning av manifestationer av revolutionär tid i Tone Schunnessons Dagarna, Dagarna, Dagarna, utifrån Fanny Söderbäcks beskrivning av konceptet i hennes Revolutionary Time: On Time and Difference in Kristeva and Irigaray. Uppsatsen utreder förekomsten av det som Söderbäck kallar revolutionary time (i uppsatsen revolutionär tid) och vilken effekt dessa manifestationer får på läsningen av Schunnessons roman, utifrån en narratologisk och tematisk metod. LÄS MER
2. Trolland
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Sagor har under alla tider varit verktyg för att underhålla, inspirera och utbilda speciellt barn. För många av oss har sagan spelat en central och viktig roll i vår uppväxt och från dom har vi minnen som aldrig försvinner. Vi minns rytmen i texten, färgerna i bilden eller personen som berättade dom. LÄS MER
3. (S)examensarbete
Kandidat-uppsats, Konstfack/TextilSammanfattning : Preface: Thank you to all the women in my life who have supported me through this process; to my mother, to my other mother (Susan), to Kara, to Jordan and, of course, to Dolly. Summary: (S)examensarbete is a journey through which I have questioned if knitting can be sexy. LÄS MER
4. Great Northern Warehouse
Master-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : This thesis project is a study of a complex of historic, railway-goods warehouses in Nottingham (UK) that were internally destroyed by a fire two decades ago. The site has has become an erstwhile symbol of the city, a stark reminder of both a past age of prosperity and the century of post-industrial decline that ultimately followed. LÄS MER
5. Hur lärare använder sig av högläsning i elevernas tidiga läsinlärning och utveckling i läsförståelse : En intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syftet med detta arbete var att undersöka hur lärare använder sig av högläsning i elevernas tidiga läsinlärning och utveckling i läsförståelse samt att ta reda på hur högläsning kan påverka elevers läsinlärning och utveckling i läsförståelse. Tidigare forskning har visat på att högläsning är en viktig del i elevernas läsinlärning. LÄS MER