Sökning: "Tone Johansson"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Tone Johansson.

  1. 1. “Därför ska du klicka här” En kvantitativ analys av pushnotisers innehåll

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Linnea Andersson; Emma Johansson; [2023-03-10]
    Nyckelord :Push notifications; news application; digitalization; news selection; commercialization; news media; public service; commercial media;

    Sammanfattning : Abstract Title: This is why you should click here Authors: Linnea Andersson and Emma Johansson Level: Bachelor thesis in Journalism Term: HT 2022 Supervisor: Emil Östlund The aim of this thesis is to investigate what characterizes the content of push notifications. More specifically, the study examines what defines push notifications, the tone of the notifications, and how the content differs between public service and commercial media. LÄS MER

  2. 2. Dödsskjutningen på Furuviksparken : En kvalitativ studie om Furuviksparkens kriskommunikation under schimpansincidenten

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Wilma Johansson; Ellen Grane; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; communication; Instagram; press; tv; Image Repair Theory; Situational Crisis Communication Theory; Kriskommunikation; kommunikation; Instagram; press; tv; Image Repair Theory; Situational Crisis Communication Theory;

    Sammanfattning : Vi har genomfört en innehålls- och textanalys samt retorisk analys av Furuviksparkens inlägg på Instagram och uttalanden i press och tv under schimpansincidenten 2022 i syfte att undersöka hur de använt olika strategier och retoriska medel för att upprätthålla sitt anseende och image. Med Image Repair Theory, Situational Crisis Communication Theory och retorikens appellformer har vi kunnat identifiera hur Furuvikparken använder olika strategier inom dessa teorier samt retoriska medel. LÄS MER

  3. 3. ”Veni, vidi, vinjett” – en studie om hur åskådare uppfattar, tolkar och reagerar på kända och okända vinjetter till tv-serier

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Josephine Johansson; [2022-04-06]
    Nyckelord :Intro song; Signature tune; Title sequence; Show opening; Audio-visual meaning; Phenomenology; Qualitative interviews; Masking method;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to reveal how eight informants perceive and experience both known and unknown show openings for tv-series and how they describe this in terms of thoughts, feelings and experiences. This aim was reached through qualitative interviews with the informants with some guided questions where they watched the selected show openings and talked about them as they wished. LÄS MER

  4. 4. ATT ARBETA PÅ DISTANS: DEN MODERNA ARBETSPLATSEN : En kvalitativ studie om ett distribuerat team och deras kommunikation via IKT-verktyg

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Johanna Holmgren; Signe Lageson; Ellen Johansson; [2022]
    Nyckelord :ICT; teleworking; remote working; telecommunication; Informations- och kommunikationsteknik IKT ; distansarbete;

    Sammanfattning : The overall development of the digitalization of workplaces has led to an increase in telework. Additionally, the recent Covid-19 pandemic along with following societal lockdowns and social distancing rules has led to a significant escalation of teleworking since workers had to relocate from their offices to their homes. LÄS MER

  5. 5. “If you don’t grow you die” : En retorisk analys på ett miljardföretags personaltidning, från ledning till golv

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Michaela Anestad; Sanna Johansson; [2022]
    Nyckelord :social categorisation; social identification; social comparison; sender; public; constraits; exigence;

    Sammanfattning : The following essay is based on an anonymous organization. We are calling the organization Company X. Our main goal is to emphasize Company X internal communication with a focus on the company's values. We have chosen to start from the company's values and brand, as this should set the tone for their internal communication and brand strategy. LÄS MER