Sökning: "Tony Shabanaj"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Tony Shabanaj.

  1. 1. Omnikanal : Att skapa en sömlös upplevelse för sina kunder

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sabrije Avdijaj; Tony Shabanaj; [2016]
    Nyckelord :omnichannel; integrated sale channels; seamless shopping experience; customer focus; physical stores; digital stores; content marketing; omnikanal; integrerade försäljningskanaler; sömlös shoppingupplevelse; kundfokus; fysiska butiker; digitala butiker; innehållsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa en förståelse för hur svenska företag kan använda sig av omnikanal för att skapa en sömlös shoppingupplevelse för sina kunder genom att analysera hur företag kan integrera traditionella och digitala försäljningskanaler, vilka fördelar och nackdelar som integrationen medför, samt hur företag kan använda sig av innehållsmarknadsföring i sitt omnikanalsarbete för att förmedla personliga budskap till sina konsumenter. Med koppling till syftet har vi valt följande forskningsfråga: Hur kan företag inom detaljhandeln använda sig av omnikanal för att skapa en sömlös shoppingupplevelse för sina kunder? Denna uppsats är baserad på en kvalitativ forskningsmetod då vi ville skapa en djupare förståelse kring ämnet omnikanal. LÄS MER