Sökning: "Top-of-mind awareness"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Top-of-mind awareness.

  1. 1. The Role of Branding Strategy During Internationalization: Insights From A Multiple Case Study

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Aliaa Abbas; Asma Mohamoud; [2023-06-28]
    Nyckelord :Brand awareness; Brand recognition; Brand recall; Brand equity; Brand identity; Brand association; Top-Of-Mind; Internationalization; See-Think-Do;

    Sammanfattning : Internationalization is a key growth strategy for companies, with branding playing a crucial role in differentiation and global recognition. Multiple studies have highlighted the importance of brand strategies in internationalization and their influence on consumer choice and behavior. LÄS MER

  2. 2. Att göra som alla andra men ändå sticka ut?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Olivia Kroon Josefsson; Tilda Thingvall; [2022]
    Nyckelord :influencer marketing; social media; brand credibility; risk; media noise.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Purpose: This bachelor thesis aims to study how fashion companies in Sweden work with influencer marketing as a tool to strengthen their brand awareness and credibility in social media, and their view on difficulties and risks with the strategy. By investigating the subject we aim to contribute to the knowledge of how companies in the fashion industry can use influencer marketing to strengthen their brand as well as bringing awareness to the challenges with the strategy in conjunction to the strenghts. LÄS MER

  3. 3. Modern marknadsföring i en utav Sveriges äldsta branscher : En kvalitativ studie om hur livsmedelsföretag stärker sin varumärkeskännedom med influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Felicia Jarl; Maja Åfeldt; [2021]
    Nyckelord :Influencer marketing; target group; brand awareness; Influencer marketing; målgrupp; varumärkeskännedom;

    Sammanfattning : In today's society, influencers have grown and become much more common, thus marketing insocial media has increased drastically. Many companies today have influencer marketing aspart of their marketing strategy. With the help of influencer marketing, companies can increasetheir reach in campaigns and thus increase their brand awareness. LÄS MER

  4. 4. Betydelsen av att vara Top-of-mind : En kvantitativ studie om Top-of-mind varumärken inom fyra olika produktkategorier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Simon Rösth; Tamim Tabesh; [2019]
    Nyckelord :Top-of-mind; Top-of-mind awareness; Brand equity; Brand recall; Brand awareness;

    Sammanfattning : Consumers are nowadays presented with many choices regarding products and services. In addition, there is a wide array of brands that one is forced to choose from. In this study you will get to know the brands that Swedish consumers think of first when given a specific category, thus the brands that are Top-of-mind. LÄS MER

  5. 5. Don't be evil : En studie av Googles varumärkesstrategi och användaruppfattningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Catherine Hallberg; Sara Eriksson; [2016]
    Nyckelord :Google; brand strategy; attitudes study; brand equity; brand identity; top-ofmind- brand; monopolization; search bias.; Google; varumärkesstrategi; attitydsundersökning; varumärkesvärde; varumärkesidentitet; top-of-mind-brand; monopolisering; search bias.;

    Sammanfattning : Företaget Google är i dag ett av världens mest kända varumärke och deras sökmotor står för 70 % av internetsökningarna i USA och 90 % i Europa. De har lyckats få en dominans på sökmotorsmarknaden framför sina konkurrenter som Yahoo, Ask och Bing. LÄS MER