Sökning: "Torbjörn Liu"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Torbjörn Liu.

  1. 1. How to design an DUI code editor designed for interactive exercises during lectures using Marvejs to support large groups.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Edvin Aztor; Torbjörn Ekstedt; [2022]
    Nyckelord :DUI Code Editor Collaborative Coding Education Marvejs;

    Sammanfattning : Currently there are not a lot of code editors specifically designed to teach introductory programming via collaborative programming. In this paper we create MarveCode which is a collaborative coding editor written in javascript using Marvejs. Marvejs is a DUI framework which allows for the distribution of dom elements between several clients. LÄS MER

  2. 2. CSR i tider av Covid-19-pandemin : En kvantitativ studie om Covid-19-pandeminspåverkan på svenska börsbolags CSR-aktiviteter

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Joel Mattsson; Ellinor Gustafsson; [2021]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; Covid-19-pandemic; content analysis; Corporate Social Responsibility; CSR; Covid-19-pandemin; innehållsanalys;

    Sammanfattning : Titel: CSR i tider av Covid-19-pandemin - En kvantitativ studie om Covid19-pandemins påverkan på svenska börsbolags CSR-aktiviteter Författare: Ellinor Gustafsson och Joel Mattsson Handledare: Torbjörn Tagesson Nyckelord: Corporate Social Responsibility, CSR, Covid-19-pandemin,innehållsanalys Bakgrund: Covid-19-pandemin hade sin startpunkt år 2020 och är en kris som påverkat enskilda individer, samhällen och företag. I tidigare studierges ingen entydig indikation om hur företags CSR-aktiviteter påverkasav oförutsedda, ej företagsspecifika kriser. LÄS MER

  3. 3. Förstår alla förändringen? : En kvantitativ studie om hur införandet av IFRS 16 och ASC 842 har påverkat företagsvärderingen.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Hampus Eriksson; Oskar Nordquist; [2021]
    Nyckelord :Aktiekurs; IFRS 16; ASC 842; EMH;

    Sammanfattning : Titel: Förstår alla förändringen? – En kvantitativ studie om hur införandet av IFRS 16 och ASC 842 har påverkat företagsvärderingen Författare: Oskar Nordquist och Hampus Eriksson Handledare: Torbjörn Tagesson Bakgrund: Implementeringen av nya redovisningsstandarder påverkar den finansiella informationen som investerade använder som beslutsunderlag på aktiemarknaden. Införandet av de nya leasingstandarderna IFRS 16 och ASC 842 påverkar bland annat nyckeltal som beskriver företagens räntabilitet och skuldsättning, vilket ofta används när man värderar bolag. LÄS MER

  4. 4. Framgångsfaktorer för några centrala stödteam i arbetet med problematisk skolfrånvaro

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Torbjörn Pihl; [2021]
    Nyckelord :Central support team; support team; mobile team; factors of success; the student in focus; the need of the student; coworking; problematic school absenteeism and empowerment; Centrala stödteam; stödteam; mobila team; framgångsfaktorer; eleven i centrum; elevens behov; samverkan; problematisk skolfrånvaro och empowerment;

    Sammanfattning : De centrala stödteamen som studerats i denna studie är ett komplement till den lagstadgade verksamheten i sina respektive kommuner i arbetet med elever som utmanar i skolan och /eller är i problematisk skolfrånvaro. De studerade teamen arbetar på uppdrag av socialförvaltningen, Barn och ungdomsförvaltningen eller en kombination av de båda. LÄS MER

  5. 5. Arbetet med ungdomar som utmanar i naturbruksskolor

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Torbjörn Pihl; [2017]
    Nyckelord :Multimodala; multiprofessionella; lågaffektiva; praxisnära.;

    Sammanfattning : Uppsatsen tar upp hur några naturbruksskolor arbetar med elever som utmanar skolan. Jag har använt mig av en kvalitativ metod. Jag har valt att använda mig av fokusgrupper och observationer som grund för min datainsamling. LÄS MER