Sökning: "Torsten Eriksson"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Torsten Eriksson.

  1. 1. SMART : Implementering av ett leankoncept

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sara Myrzell; Lee Friman; [2013]
    Nyckelord :Verksamhetsstyrning; implementering; lean; smart; förbättringsarbete;

    Sammanfattning : Titel: SMART – Implementering av ett leankoncept Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Sara Myrzell & Lee Friman Handledare: Lars Torsten Eriksson Datum: 2013-05-29 Syfte: Syftet med detta examensarbete är att beskriva och analysera implementeringen av ettleankoncept i ett företag. Vi vill öka förståelsen för implementeringens starka och svaga sidoroch undersöka hur denna förändring påverkar personalen. LÄS MER

  2. 2. Swot-modellen : modellen, dess användning och användbarhet för framgångsrika företag i regionen

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Joachim Saillard; [2012]
    Nyckelord :Swot; firms; internal factors i.e. strong and weak sides; strategic planning; the Framför-database; swot-model dual perspective.; Swot; företag; interna faktorer det vill säga starka och svaga sidor; strategisk planering; Framför-databasen; swot-modellens dualperspektiv.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel:                                   Swot-modellen – Modellen, dess användning och användbarhet för framgångsrika företag i regionen   Nivå:                                  C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare:                         Joachim Saillard   Handledare:                       Lars Torsten Eriksson   Datum:                               2012-07-16   Bakgrund:                          Swot-modellen ger en struktur för beskrivning och analys av en organisations starka samt svaga sidor, dess externa hot och möjligheter. Modellen har funnits i cirka 50 år och nått stor spridning. LÄS MER

  3. 3. Lärosätets betydelse för en fastighetsmäklarstudents framtid i en yrkesroll som fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emelie Almesjö; Rebecka Cámel; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Lärosätets betydelse för en fastighetsmäklarstudents framtid i en yrkesroll som fastighetsmäklare Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi med inriktning mot fastighetsförmedling Författare: Emelie Almesjö och Rebecka Cámel Handledare: Lars-Torsten Eriksson Datum: 17 september 2012 Syfte: Syftet med examensarbetet är att undersöka om ett lärosäte har betydelse för en fastighetsmäklarstudents framtid i en yrkesroll som fastighetsmäklare. Anledningen till att vi valt att undersöka detta är för att högskolorna i framtiden ska kunna få så många nöjda studenter som möjligt vilket förhoppningsvis kan leda till kompetenta fastighetsmäklare på marknaden. LÄS MER

  4. 4. Att upptäcka ett företag och dess omvärld

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Daniel Wahlberg; [2011]
    Nyckelord :SWOT analys; MIO modellen; affärsidé; affärsutveckling; entreprenörskap;

    Sammanfattning : Titel: Att upptäcka ett företag och dess omvärld   Nivå: C uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Daniel Wahlberg   Handledare: Lars Torsten Eriksson   Datum: Juni 2011   Syfte: Syftet med denna studie är att beskriva företaget A-assistans Leimir AB och undersöka vilka styrkor, svagheter, möjligheter och hot som företaget behöver ta hänsyn till i sin framtidsplanering.   Metod: Studien bygger på en deduktiv ansats och utgör en fallstudie där datainsamling i huvudsak skett genom intervjuer med företagets VD samt enkäter riktade till företagets tjänstemän. LÄS MER

  5. 5. Tillfredsställelse och lojalitet från ett kundperspektiv

    Magister-uppsats, Ämnesavdelningen för företagsekonomi; Institutionen för ekonomi

    Författare :Per Nilsson; Thomas Blomqvist; [2010]
    Nyckelord :Customersatisfaction; Customerloyalty; Loyalty; Servicequality; Tillfredsställelse; lojalitet;

    Sammanfattning : Title: Satisfaction and loyalty from a customer viewpoint Level: Final assignment for Master degree in Business Administration Authors: Thomas Blomqvist and Per Nilsson Supervisor: Lars-Torsten Eriksson Date: Januari 2010 Purpose: The overall purpose of our paper is to describe Alfas customers based on the level of satisfaction and loyalty. We also want to find out if there are specific characteristics of customers with a high degree of satisfaction and loyalty. LÄS MER