Sökning: "Total upplevd kvalitet grönroos"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Total upplevd kvalitet grönroos.

  1. 1. Väntetid och upplevd kvalitet : En undersökning om väntetid i banktjänster

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Lövgren Lindqvist; Fredrik Hedlund; [2011]
    Nyckelord :funktionell kvalitet; väntetid; tjänsteprocess; osäkerhet; tristess; orättvisa; banktjänster;

    Sammanfattning : Denna uppsats utgår ifrån Grönroos modell över total upplevd kvalitet och syftar till att undersöka upplevd väntetid som en del av funktionell kvalitet. Detta görs genom att studera om den omgivning som kunder väntar i kan påverka den upplevda väntetiden. LÄS MER

  2. 2. Begagnatköparens besök i bilhall : − En studie om kundupplevd tjänstekvalitet

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Johan Aktermo; Jonatan Andersson; [2009]
    Nyckelord :Tjänstekvalitet; Kundnöjdhet; Servicekvalitet;

    Sammanfattning : Titel: Besökarens besök i bilhall – En studie om kundupplevdtjänstekvalitet Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka kundupplevdtjänstekvalitet vid besök i bilhall. Informationen skall i ett senareskede kunna användas för att höja kvaliteten av kunders besök hosden auktoriserade bilhandeln. LÄS MER